تهدید اپوزیسیون نپال به تحریک عمومی برای ساقط کردن دولت

حزب اپوزیسیون اصلی نپال اعلام کرد، برای کناره‌گیری دولت موقت این کشور از تحریک عمومی استفاده خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سوشیل کویرالا، رئیس حزب کنگره نپال که حزب اصلی اپوزیسیون در این کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: دولت موقت اعتماد و حمایت مردم را از دست داده است و بابورام بهاتارای، نخست‌وزیر نپال باید به طور فوری استعفا کند و راه را برای تشکیل دولت توافق ملی به رهبری حزب کنگره نپال را هموار کند.

وی افزود: با توجه به اینکه هم دموکراسی و هم استقلال ملی کشور در خطر است بهاتارای باید برای محافظت از حاکمیت ملی و دموکراسی از سمت خود استعفا کند.

کویرالا که در یک کنفرانس منطقه ای حزبش در پایتخت سخنرانی می‌کرد از مائوئیست‌ها خواست که توافقنامه‌های پیشین را اجرایی کنند از جمله توافقنامه ۱۲ ماده‌ای که در سال ۲۰۰۵ در دهلی نو و توسط احزاب سیاسی نپال امضا شد و همچنین توافقنامه جامع صلح که میان مائوئیست‌ها و دولت امضا شده است.

وی از رهبری مائوئیست‌ها خواست تا نیت سیاسی خود را نشان دهد و آنها یک حزب سیاسی مسئول باشند.

پراکاش مان سینگ، دبیرکل حزب کنگره همچنین دولت موقت را مسئول بحران سیاسی و قانونی فعلی در کشور است.

وی همچنین افزود: در صورت لزوم تحریک عمومی برای ساقط کردن دولت موقت صورت خواهد گرفت.

باید از طریق اجماع ملی، دولت ملی تشکیل شود تا یک قانون اساسی تنظیم شود و انتخابات جدید برای برون رفت از بحران سیاسی فعلی برگزار شود.

سینگ خاطرنشان کرد: دولت موقت هیچ حق اخلاقی و سیاسی برای ادامه فعالیت خود ندارد و به محض اینکه نخست‌وزیر بهاتارای استعفا کند کشور از بحران خارج خواهد شد.

در همین حال طرفداران حزب اپوزیسیون روز شنبه به خیابان‌ها آمدند و خواستار استعفای بهاتارای شدند. در این تظاهرات ده‌ها هزار تن شرکت کرده بودند.

یک از سخنرانان در این تظاهرات هشدار داد در صورت عدم کناره گیری دولت، تحریک عمومی و آشوب شدت خواهد گرفت.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.