تهدید جدی دولت برای ابطال انتخابات نظام پزشکی

۰۳م اسفند ،
ممتاز نیوز :جامعه پزشکی در حالی برای حضور پرشور در پای صندوقهای رای اماده میشود که بازار شایعات داغ هر لحظه داغتر میشود و با وجود کمتر از یک روز مانده به برگزاری این انتخابات اختلاف میان دولت و هیات نظارت بر انتخابات نظام پزشکی همچنان ادامه دارد. بعضی مسئولان دولت گفته‌اند که رئیس جمهور حق ابطال نتیجه آن را دارد.

به گزارش ممتاز نیوز غلامحسین الهام با اشاره به نامه رییس جمهور مبنی بر لزوم بررسی مجدد صلاحیت کاندیداهای رد صلاحیت شده ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی و تاکید بر این نکته که بدون رعایت مقررات انتخابات مخدوش خواهد بود ، اظهار داشت: در انتخابات نظام پزشکی مطابق ماده ۲۳ قانون تشکیل سازمان نظام پزشکی و ماده ۱۰ آیین‌نامه انتخابات هیات‌های مدیره، شورای عالی نظام‌پزشکی و رییس کل نظام پزشکی بررسی صلاحیت داوطلبان در این انتخابات صرفا با استعلام از وزارت اطلاعات، وزارت بهداشت، وزارت دادگستری، سازمان نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی مربوطه صورت می‌گیرد.

 بعد از آنکه هیات نظارت بر انتخابات نظام پزشکی درخواست رئیس جمهور برای بازنگری در ردصلاحیت‌های صورت گرفته را غیر قانونی خواند اکنون سخنگوی دولت در موضع گیری تازه خویش احتمال ابطال نتیجه را مطرح کرده است.

با این وجود مراد هاشم زهی رئیس هیئت نظارت بر انتخابات نظام پزشکی تمام قد این موضوع را رد کرده  و حاضر به بررسی مجدد صلاحیت اشخاص نشد و با اعلام اینکه هیئت نظارن با دقت و ظرافت تمام مدارک موجود را بررسی و برهمین اساس حکم خود را اعلام کرده ، از احتمال ورود رهبر معظم به این انتخابات در صورت پایفشاری دولت در این زمینه خبر داد.

امامی رضوی هم که ریاست هیئت اجرایی انتخابات ششمین دوره نظام پزشکی را بر عهده دارد از برگزاری این انتخابات در روز جمعه خبر داده و  گفت: هیچ مشکلی برای برگزاری این انتخابات در روز جمعه وجود ندارد و انتخاباتی سالم و در کمال سلامت را در روز جمعه شاهد خواهیم بود.

این در حالیست که با خبر برکناری محمدعلی محققی،که تا امروز معاون آموزشی وزارت بهداشت و نماینده وزارت بهداشت در انتخابات نظام پزشکی بود با حکم محمد حسن طریقت منفرد، این شایعات دامن زده شد و جامعه پزشکی را نگرانتر کرد، اما عباس مسجدی  شایعات مبنی بر کناری وی از این سمت را کذب دانست و گفت :« : محمد علی محققی نماینده وزارت بهداشت در هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی کماکان به عنوان نماینده این وزارتخانه عضو این شوراست.»

حال باید دید مناقشه دو طرف تا چه اندازه میتواند بر نتیجه این انتخابات تاثیرگذار باشد و بالاخره سرنوشت انتخابات بزرگترین نظام صنفی جمهوری اسلامی ایران به کجا ختم خواهد شد.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.