تهران با حسن نیت و جدیت وارد مذاکرات هسته‌ای وین شده است

وزیر امور خارجه با دبیرکل سازمان ملل متحد درباره مسائل منطقه ای و بین المللی از جمله تحولات افغانستان و مذاکرات هسته ای در وین به صورت تلفنی به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

تهران با حسن نیت و جدیت وارد مذاکرات هسته‌ای وین شده است

به گزارش ممتاز نیوز، حسین امیرعبداللهیان در این گفتگوی تلفنی خاطر نشان‌کرد، علیرغم بد عهدی و بی عملی آمریکا و سه کشور اروپایی، تهران با حسن نیت و جدیت وارد مذاکرات هسته ای وین شده است و در تلاش بر دستیابی به یک توافق خوب است.

وزیر امور خارجه کشورمان در توصیف ویژگی های یک توافق خوب افزود: طرف‌های مقابل می بایست به تعهدات کامل خود در برجام برگردند. در این صورت ایران نیز اقدامات جبرانی خود را متوقف خواهد کرد. همچنین این نکته اهمیت دارد که هر نوع توافق حاصله، قابلیت راستی آزمایی موثر داشته باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه به گفتگوهای سازنده و رو به جلوی رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان و رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در تهران اشاره نمود و افزود: تهران به همکاری های فنی با آژانس ادامه می دهد.

 امیر عبداللهیان همچنین در خصوص برگزاری شش دوره مذاکرات قبلی خاطر نشان کرد، ما این مذاکرات را نادیده نمی گیریم، اما به عنوان دولت جدید این حق را برای خود قائل هستیم که با ملاحظات خود مسائل مورد اختلاف را مرور و در مورد آن گفتگو کنیم.  

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد ضمن استقبال از آغاز مذاکرات و حمایت کامل خود از احیای کامل برجام، نسبت به حصول نتیجه مذاکرات ابراز امیدواری کرد.  
وی درخواست ایران در مورد راستی آزمایی برای رفع تحریم ها را معقول دانست.

دبیرکل تلاش همه طرفها برای ایجاد اعتماد بین طرفین را ضروری دانست و بر حمایت همه جانبه سازمان ملل تاکید کرد.

در ادامه وزیر امور خارجه کشورمان با دبیر کل سازمان ملل درباره مسائل افغانستان گفتگو کرد.
 امیر عبداللهیان ضمن تاکید بر تشکیل دولت فراگیر، وضعیت انسانی خطرناک در آستانه فصل سرما را نگران کننده خواند. وی وجود بحران مهاجرت، تحریم منابع مالی مردم افغانستان و اقدامات تروریستی داعش را از جمله عوامل بحران زا در افغانستان دانست.
آنتونیو گوترش ضمن ابراز نگرانی نسبت به بحران گسترده بخصوص بحران انسانی در افغانستان، بر ضرورت تزریق نقدینگی به اقتصاد این کشور تاکید کرد.

 دبیر کل سازمان ملل افزود، ما در تلاشیم تا ساز و کاری برای تزریق نقدینگی به اقتصاد افغانستان از طریق ایجاد یک صندوق پولی بین المللی به کمک بانک جهانی و چند کشور دیگر، علیرغم وجود تحریم ها ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.