تهران بدون گدا، یک آرزو نیست

abdolvahedmirzazade-dchtchm_14.jpg

مدیرکل اموراجتماعی استانداری تهران، گفت: تهران بدون گدا دور از ذهن نیست و طرح موفقی که طی دو هفته در تهران انجام شد نه تنها این وعده را عملی کرد بلکه نشان داد که این توانایی و قابلیت در دستگاه‌ها وجود دارد و باید به این نقطه دائمی برسیم.

محمدعلی عرفان‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در مورد بازگشت مجدد متکدیان پس از جمع‌آوری برای اجلاس کشورهای عضو جنبش عدم تعهد به سطح شهر گفت: اجرای طرح‌های ویژه آسیب‌های اجتماعی در محدوده زمانی خاص از جمله درآستانه بازگشایی مدارس و ماه رمضان نشان داد که این توان در مجموعه و دستگاه‌های متولی وجود دارد، و اتفاقی که در این محدوده زمانی رخ داد تجلی عینی و واقعی یک تعامل میان سازمانی و مدیریت خوب بود.

وی افزود: زمانی که ستاد ساماندهی تشکیل و راهکارها مشخص و ستاد اجرایی آن در شهرداری تهران تشکیل شد، لذا در مدت زمان تعیین شده با هماهنگی و تعامل سایر دستگاهها طرح ساماندهی آسیبهای اجتماعی از جمله جمع‌آوری متکدیان و معتادان انجام شد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران تصریح،کرد: به میدان آمدن همه دستگاهها با همه پتانسیل خود در بحث آسیبهای اجتماعی، باور ایجاد ظرفیت جدید، همراهی سایر استانها از جمله استانهای همجوار در رابطه با پذیرش جامعه هدف خود و باور توانمدسازی افرای که به دلیل احساس نیاز دچار این گونه آسیبها شده‌اند از جمله حلقه‌های مفقوده مساله آسیبهای اجتماعی در تهران است.

عرفان‌منش گفت: معتقدیم بخشی از این افراد تنها برای رفع نیازهای خود دچار آسیب‌های اجتماعی شده‌اند اما عده‌ای نیز به صورت حرفه‌ای برای تشکیلات خاصی وارد این حوزه می‌شوند لذا اجرای این طرح تجربه مناسبی بود تا به این باو‌رها برسیم تا همه بدانند که نگاه مقطعی به موضوع آسیبهای اجتماعی جوابگو نیست و باید همه دستگاهها با بکارگیری راهکاری مناسب این معضل را حل کنند.

وی با بیان اینکه باید ستاد ملی ساماندهی آسیبهای اجتماعی تشکیل شود، افزود: تجارب حاصل از کار موفقی که در تهران صورت گرفت باید مورد بررسی قرار گرفته و به عنوان یک ستاد به روز و فعال همیشه این ستاد هماهنگ وجود داشته باشد.

مدیرکل اموراجتماعی استانداری تهران با بیان اینکه می‌توانیم تهران بدون گدا داشته باشیم تاکید کرد: تهران بدون گدا دور از ذهن نیست و طرح موفقی که طی دو هفته در تهران انجام شد نه تنها این وعده را عملی کرد بلکه نشان داد که این توانایی و قابلیت در دستگاهها وجود دارد و باید به این نقطه برسیم.

وی ادامه داد: برای استمرار این طرح موفق باید دستگاههای متولی با تمام توان خود حاضر شده تا بتوانند آسیبهای اجتماعی از جمله متکدیان، کودکان کار، بی خانمان ، معتادان ولگرد و حتی زنان خیابانی را از چهره تهران پاک کنند.

مدیرکل اموراجتماعی استانداری تهران با بیان اینکه می توانیم تهران بدون گدا داشته باشیم تاکید کرد: تهران بدون گدا دور از ذهن نیست و طرح موفقی ی که طی دو هفته در تهران انجام شد نشان داد که این توانایی و قابلیت در دستگاهها وجود دارد و باید به این نقطه برسیم.

به گفته مدیرکل اموراجتماعی استانداری تهران در آخرین اجرای طرح ساماندهی آسیبهای اجتماعی در ماه اخیر از بین ۲ هزارو ۸۵۷ نفری که جمع‌آوری شدند ۱۷ تا ۲۰ درصد این افراد به صورت حرفه‌ای به کار تکدی‌گری مشغول بودند و مابقی افراد نیز مربوط به افراد بی خانمان، کودکان کار و اتباع بیگانه بودند.

وی تاکید کرد: کمک مستقیم به افراد متکدی باعث گداپروری می شود لذا باید فرهنگ کمک به این افراد در جامعه شکل بگیرد و امروز اگر شهر تبریز به شهر بدون گدا معروف شده باید فرهنگ ایجاد شده برای کمک به افراد نیازمند را در این قالب ببینیم که با تشکل موسسات مشخص ،نیازمندان واقعی از کمکهای مردمی بهرمند می شوند و آن دسته که نیازمند واقعی نیستند نمی‌توانند به عنوان یکک حرفه به این کار نگاه کنند چرا که مردم می‌دانند کمکهای خود را چگونه باید به دست نیازمندان برسانند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.