تهران در میان ارزان‌ترین شهرهای جهان

۱۷ام بهمن ،

ممتازنیوز: به گزارش رویترز، بر اساس شاخص هزینه زندگی واحد اطلاعات اکونومیست (EIU) برای سال ۲۰۲۲، شهر اوزاکای ژاپن با پیشی گرفتن از زوریخ، دومین شهر گران جهان شناخته شد. این شهر سوئیسی با اقدام دولت در کنترل نرخ مبادلات ارزی به رتبه هفتم فهرست گران‌ترین شهرهای جهان سقوط کرد.

 بمبئی در هند و کراچی در پاکستان به اتفاق ارزان‌ترین شهرهای جهان در این بررسی شناخته شدند و پس از آنها شهرهای دهلی‌نو، کاتماندو پایتخت نپال، الجزیره پایتخت الجزایر، بخارست در رومانی، کولومبو در سریلانکا، پاناماسیتی، جده در عربستان سعودی و تهران قرار گرفتند.

 افزایش هزینه زندگی در استرالیا سبب شد تا سیدنی و ملبورن در میان پنج شهر بسیار گران در جهان قرار بگیرند. سنگاپور، پاریس و کاراکاس پایتخت ونزوئلا نیز از دیگر شهرهایی می باشند که عنوان گران‌ترین به آنها تعلق گرفته است.

 بر اساس این بررسی که بر مبنای هزینه بیش از ۱۶۰ قلم کالا و خدمات مختلف است، ۱۱ شهر از ۲۰ شهر بسیار گران جهان در آسیا و استرالیا، هشت شهر در اروپا و تنها یک شهر در آمریکای جنوبی قرار دارد در حالیکه شهرهای آمریکای شمالی در فهرست ۲۰ شهر بسیار گران به چشم نمی خورند.

 یک دهه قبل در میان ۲۰ شهر بسیار گران جهان، شش شهر در آسیا، ۱۰ شهر در اروپا و چهار شهر در آمریکا قرار داشتند.

 اگرچه هیچ شهری در آمریکای شمالی جزو ۲۰ شهر اول از نظر گرانی هزینه زندگی قرار ندارد اما هزینه زندگی در نیویورک در مقایسه با شهرهای دیگر آمریکا نسبتا افزایش یافته و این شهر را به اتفاق لس آنجلس، در رتبه ۲۷ به عنوان گران‌ترین شهر آمریکا قرار داده است.

 شهر ونکوور کانادا که همچنان گران‌ترین شهر در آمریکای شمالی شناخته می گردد، در فهرست گران‌ترین شهرهای جهان رتبه ۲۱ را به دست آورده است.

  اگرچه آسیا و استرالیا مرکز ۱۱ شهر از ۲۰ شهر بسیار گران جهان می باشند اما از سوی دیگر شش شهر از ۱۰ شهر بسیار ارزان نیز در این مناطق قرار دارد.

منبع:ایسنا


..
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.