«تهران ۱۵۰۰» مهرماه اکران می‌شود

جام جم آنلاین: اکران عمومی انیمیشن سینمایی «تهران ۱۵۰۰» که قرار بود تابستان صورت گیرد، به مهرماه موکول شد.

محمد ابوالحسنی، تهیه‌کننده «تهران ۱۵۰۰» با اعلام این خبر در توضیح جزئیات اکران این فیلم به مهر گفت: این فیلم سینمایی انیمیشن که به جرات می‌گویم تحولی نو در تولید انیمیشن در ایران ایجاد کرده، پیش از این قرار بود در اکران نوروزی روی پرده رود ولی متاسفانه با توجه به شرایط خاصی که بر اکران نوروزی حاکم بود، به تعویق افتاد.

او در ادامه افزود: پس از آن قرار شد «تهران ۱۵۰۰» در فصل تابستان اکران شود که این نوبت اکران با توجه به تعطیلی مدارس مناسب نبود و به نوعی با مخالفت روبه‌رو شد، اما پس از بررسی‌های مختلف در نهایت مهرماه را برای اکران این فیلم قطعی کردیم.

تهیه‌کننده فیلم انیمیشن «تهران ۱۵۰۰» در پایان صحبت‌های خود با اشاره به تغییرات پس از نمایش در جشنواره فیلم فجر گفت: تغییرات کوچکی در تدوین و تا اندازه‌ای موسیقی این فیلم ایجاد شد ولی تغییری در کل اثر ایجاد نشده است.

این انیمیشن از کاراکترهای هدیه تهرانی، بهرام‌رادان، مهران مدیری، گوهر خیراندیش، مهتاب نصیرپور، محمدرضا شریفی‌نیا، حبیب رضایی و حسام نواب صفوی بهره برده است.

فیلم در ژانر کمدی است و داستان آن درباره گذشته و حال پیرمردی ۱۶۰ ساله به نام اکبرآقا (مهران مدیری) است و زمان داستان ۱۵ روز قبل از تحویل سال ۱۵۰۰ هجری شمسی است. در سال ۱۵۰۰ ربات‌ها در کنار مردم زندگی می‌کنند و آدم‌های پولدار می‌توانند با امکانات پیشرفته پزشکی تا ۱۶۰ سال زندگی کنند!

فیلم‌نامه «تهران ۱۵۰۰» را امیر مسعود علمداری و بهرام عظیمی با مشاوره محمد رحمانیان، پیمان معادی و حبیب‌رضایی نوشته‌اند.‍


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.