تهیه نقشه شیوع بیماری ها با موبایل/ کاربرد تازه موبایل در پزشکی

۱۰م آذر ،

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان دانشگاه لیورپول این کاربرد را که ClickClinica نام دارد به طور رایگان برای پزشکان راه اندازی کرده اند.

این کاربرد تازه حاوی دستورالعمل های معتبر برای رسیدگی به مسائل پزشکی است و از این رو پزشکان می توانند پیش از درمان بیماران، بهترین پیشنهاد و راهنمایی ها را بررسی کنند.

به گفته ارائه کنندگان این فناوری کاربردی، این کاربرد بیش از یک کتاب مرجع دیجیتالی است، چرا که به پزشکان کمک می کند تا نشانه های بیمارانشان و همچنین درمانی که دریافت می کنند را ثبت کنند. همچنین با این کاربرد می توان داده ها را از سراسر جهان جمع آوری کرد و از این رو این کاربرد یک سامانه نظارتی جهانی برای بیماری را در سطح زمان واقعی فراهم می کند.

کاربرد ClickClinica در حال حاضر مفید بودن خود را اثبات کرده و توانسته سه مورد تازه از سل را در انگلیس، پنج مورد از عفونت شدید ورم مغزی و یک مورد تازه از آنفلوانزای H1N1 را ثبت کند.

“بندیکت میشل” ابداع کننده این کاربرد می گوید: اخطار بسیاری از بیماریهای عفونی مهم از سوی پزشکان جوانی درخواست می گردد که نمی دانند چه اخطارهایی را باید اعلام کنند و همچنین نحوه برخورد با آن را نمی دانند.


MehrNews Rss Feed
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.