توئیت های یک ناراضی امریکایی، وی را به دادگاه جنایی کشاند

توئیت های یک ناراضی امریکایی، وی را به دادگاه جنایی کشاند

به گزارش سرویس بین الملل شبکه ایران از رویترز، موسسه اینترنتی توئیتر، توئیت های (محاورات اینترنتی) یکی از استفاده کنندگان از این شبکه را به یک دادگاه جنائی نیویورک تحویل داد. دادگاه جنائی نیویورک این اطلاعات را طی ارسال احضاریه ای از توئیتر درخواست کرده بود که توئیتر ناچار به این درخواست پاسخ مثبت داد.

توئیتر متن کتبی محاورات انجام گرفته توسط مالکوم هاریس ناراضی عضو جنبش اشغال وال استریت را به صورت میکرو بلاگ به دادگاه جنائی منهتان نیویورک تحویل داد. دادستان نیویورک می خواهد از این توئیت ها علیه هاریس استفاده کند.

او یکی از صدها نفری بود که در اکتبر ۲۰۱۱ در جریان یک تظاهرات عمومی روی پل بروکلین دستگیر شد. دفتر دادستانی ناحیه منهتان خواستار این محاورات شده بود که دیگر به شکل آنلاین در توئیتر موجود نبودند.

به توئیتر از سوی دادگاه طی احضاریه ای تا جمعه ضرب العجل داده شده بود تا نسبت به تحویل این مکالمات توئیتری اقدام نماید یا اینکه متحمل بار پرداخت یک جریمه سنگین بشود.

تسلیم متن توئیت های هاریس به دادگاه درست با تاریخی همزمان شده که جنبش اشغال وال استریت، خود را برای برگزاری نخستین سالگرد این جنبش در هفته آینده آماده می سازد.

با راه افتادن شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک و تویتر، دولت آمریکا امیدوار بود از آنها کمک بگیرد در کشورها متخاصم خود اعتراضات و نارضایتی های اجتماعی سازماندهی شود. واشنگتن بارها کشورهایی نظیر ایران را به دلیل آنچه اعمال محدودیت در آزادی بیان و استفاده از شبکه های اجتماعی می نامند، مورد سرزنش قرار داده اند. اما زمانی که این امکانات توسط ناراضیان جنبش وال استریت در خود امریکا برای ساماندهی تظاهرات سراسری در همه ایالات مورد بهره برداری قرار گرفت این دولت ناچار به اعمال محدودیت استفاده و نیز استراق سمع از اطلاعات رد و بدل شده در آن شد. سال گذشته میلادی نیز شورش های مدنی در انگلستان، مراکز امنیتی آن کشور را ناچار به ایجاد محدودیت در استفاده شبکه های اجتماعی و نیز تلفن های بلاک بری کرد.

فعالان جنبش تسخیر وال استریت، در نظر دارند ساختمان بورس نیویورک در وال استریت را به محاصره تظاهر کنندگان درآورده و به یک اعتصاب نشسته در روز ۱۷ سپتامبر مبادرت بورزند. این درست یکسال پس از تاریخی است که این جنبش اولین تظاهرات خود را صورت داد. این جنبش از سال قبل، به گفتمانی ملی درباره اقتصاد و نابرابری در امریکا مبدل و شعار “ما آن ۹۹ درصدی ها هستیم” مظهر آن شده است.

پایان مطلب/


شبکه ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.