توانایی انجام همزمان چند کار در خانم ها – دانستنیها

گردآوری توسط گروه علم و دانش ممتازنیوز

توانایی انجام همزمان چند کار در خانم ها۱٫۰ out of 5 based on 1 review

طبق تحقیقاتی که اخیرا صورت گرفته است، زنان در انجام چند کار به صورت همزمان بسیار بهتر از مردان عمل می کنند. شاید خانم ها با شنیدن این مسئله زیاد تعجب نکنند و بگویند این فقط توضیح واضحات است! اما دانشمندان همیشه چیزی بیشتر از آنچه عوام می دانند برای بیان کردن دارند.

زنان در انجام کارهای خانه به طور همزمان ، مهارت خاصی دارند، در حالیکه در انجام تکالیفی که در محل کار بر عهده شان گذاشته شده است با مردها هیچ تفاوتی ندارند.
در خانه ممکن است خانم ها در حالییکه بچه را در بغل خود گرفته اند و کارهای خانه را انجام می دهند در همان لحظه تلفن هم جواب دهند.

شاید بتوانیم بگوییم تاوان انجام چند کار همزمان ، تحمل استرس زیادی است که مردها هرگز چنین استرسی را نخواهند داشت.

مطالعات جامعه شناختی آمریکا ، تحقیقی در این زمینه انجام داده، که مشخص کرده است، در طول هفته، مادرها ۹ ساعت بیشتر از پدرها به انجام همزمان کارها می پردازند .این در حالی است که مردها ۳۸٫۹ ساعت در هفته به انجام کارهای همزمان می پردازند در حالیکه خانم ها هفته ای ۴۸٫۳ ساعت را صرف انجام کارهای همزمان می کنند.

استاد جامعه شناسی دانشگاه میشیگان و نویسنده مشترک مقاله، باربارا اشنایدر با مطالعه روند زندگی ۵۰۰ خانواده و تعادل بین کار و خانواده می گوید:” وقتی به زنان و مردان در شرایط کاری کاملا یکسان نگاه می کنیم ،کاملا مشابه به نظر می رسند اما در خانه، خیلی واضح است که زنان بار بیشتری را بر دوش می کشند، از مراقبت از بچه گرفته تا کارهای خانه و…”.

توصیه اشنایدر به خانم ها این است که زمان بیشتری برای انجام کارهای خانه اختصاص دهند تا مجبور نشوند همزمان به انجام چند کار با هم بپردازند و در نتیجه متحمل فشار واسترس کمتری خواهند شد، ضمن اینکه آقایان نیز می بایست در کارهای خانه بیشتر مشارکت داشته باشند.

برگردان توسط مجله ممتاز

(اعظم بهادر)

نظر تان را در مورد این مطلب در پایین صفحه در بخش نظرات بنویسید  

+ ۴

مخالفم + ۰


آیا می دانید ؟ Rss
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.