توجه به دوره‌های تحصیلات تکمیلی دستور کار واحد همدان دانشگاه آزاد

۲۴م اسفند ،

154-10.jpg

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با اشاره به سیاست‌های آموزشی این واحد، گفت: در حوزه آموزشی، هدف کیفی‌سازی امور آموزشی است که در این راستا تمرکز بیشتر بر تحصیلات تکمیلی و ایجاد رشته‌های بین رشته‌ای می‌باشد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه همدان، دکترعلیرضا رضایی در نشست صمیمی با اعضای هیات علمی دانشگاه، با تاکید بر ایجاد رشته‌های بین رشته‌ای، اظهارکرد: ایجاد رشته‌های بین رشته‌ای در حوزه‌های مختلف به ویژه فنی مهندسی و پیراپزشکی و تفویض اختیارات بیشتر به دانشکده‌ها و گروهای آموزشی و تقویت جنبه نظارتی، در دستور کار واحد است.

وی، پاسداری از ارزش‌های اسلام و انقلاب، سرلوحه قرار دادن قرآن در تدبیر امور و اخلاق مداری، حرکت در صراط مستقیم امام راحل و مقام معظم رهبری، تلاش در جهت وحدت حوزه و دانشگاه را از جمله اصول فعالیت این دانشگاه عنوان کرد و افزود: توجه به شایسته مداری و رعایت قانون، افزایش کیفیت علمی آموزشی در سایه تکریم جایگاه استادان، کارمندان و دانشجویان، اعتقاد راسخ به مدیریت مشارکتی و خرد جمعی از دیگر موارد فعالیت دانشگاه است.

وی افزود: تمام توان خود را برای تحقق مواردی شامل اولویت دادن به مسائل فرهنگی و مقوله فرهنگ در دانشگاه، ایجاد سیستم غیرمتمرکز به جای سیستم متمرکز، ایجاد هیأت امنای استانی به منظور صرفه جویی در وقت و زمان و افزایش حقوق و مزایای کارکنان و اعضای هیأت علمی تا سطح دانشگاه‌های دولتی به کار خواهیم بست.

وی با بیان اینکه کیفی سازی امور و ایجاد کمیته اجرایی امور فرهنگی برای همسو کردن فعالیت‌های فرهنگی و پرهیز از موازی کاری در امور فرهنگی از جمله برنامه‌های دانشگاه است، اظهارکرد: ایجاد کمیته پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری از دانشگاه‌ها و تاکید بر گسترش مکارم اخلاق در سطح دانشگاه و پایبندی به اصولی همچون صداقت، راستگویی، امانتداری، مهربانی و فروتنی و تمرکز برنامه‌های فرهنگی دانشگاهیان از دیگر برنامه‌های فرهنگی دانشگاه است.

رضایی، گسترش پژوهش‌های بین رشته‌ای و تعامل بین گروهی، شناسایی اساتید پرکار و کم کار پژوهشی، تشکیل شناسنامه پژوهشی برای اعضاء هیات علمی و تأسیس مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان از دیگر برنامه‌های حوزه پژوهشی در این واحد عنوان کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.