تورم ترکیه دوباره افزایش یافت

سازمان آمار ترکیه نرخ تورم سالیانه در این کشور را بر اساس شاخص قیمت مصرف کننده، ۴۷.۸۳ درصد اعلام کرد.

تورم ترکیه دوباره افزایش یافت

به گزارش ممتاز نیوز و به نقل از تارنمای خبر.۷، کمترین میزان تورم در ترکیه طی یک سال اخیر در بخش مسکن با ۱۹.۳۱ درصد و بیشترین تورم نیز با ۸۲.۶۲ درصد در بخش رستوران، هتل و مراکز گردشگری اتفاق افتاده است.

بنا به اعلام این رسانه، نرخ تورم در ترکیه طی یک ماه گذشته با شدت بیشتری افزایش یافته و تورم یک ماه به بیش از ۶.۲ درصد رسید که بالاترین رقم طی ۲۶ سال گذشته در این کشور است.

این میزان تورم در حالی در ترکیه اتفاق افتاده که بانک مرکزی این کشور پیش بینی تورم پایان سال را از ۲۲.۳ درصد به ۵۸ درصد افزایش داده بود.

تارنمای «گازته دووار» به نقل از «محمد شیمشک» وزیر خزانه داری و دارایی ترکیه اعلام کرد که تورم ماه جاری مطابق با انتظارات بازار است ولی تورم از سال آینده میلادی، روند کاهشی خواهد داشت.

این رسانه به نقل از وی نوشت: ترکیه در یک دوره گذار قرار دارد و دولت درصدد ثبات قیمت‌ها از طریق کاهش تورم است و با تأثیر مثبت سیاست پولی، تورم سالانه از اواسط سال ۲۰۲۴ شروع به کاهش خواهد کرد.

وزیر خزانه داری و دارایی ترکیه انضباط مالی را از جمله سیاست های خود برای توقف روند فزاینده تورم اعلام کرده و در صدد تک رقمی کردن نرخ تورم در این کشور در میان مدت است، ولی کارشناسان اقتصادی دستیابی به این هدف را غیرمحتمل می دانند.

انتهای پیام/


جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.