تورم کانادا به ۲.۹ درصد کاهش یافت

تورم مصرف‌کننده سالانه کانادا از ۳.۴ درصد در ماه دسامبر به ۲.۹ درصد در ژانویه کاهش یافت.

تورم کانادا به ۲.۹ درصد کاهش یافت

به گزارش ممتاز نیوز، مقامات کانادا اعلام کردند که تورم سالانه مصرف‌کننده در کانادا از ۳.۴ درصد در ماه دسامبر ۲۰۲۳ به ۲.۹ درصد در ماه ژانویه ۲۰۲۴ کاهش یافت.

شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) کمتر از انتظارات بازار ۳.۳ درصد بود، علاوه بر این، این نرخ نشان‌دهنده کاهش قابل توجهی از رقم ۸.۱ درصدی در ماه ژوئن ۲۰۲۲ است که بالاترین سطح آن در ۳۹ سال گذشته را ثبت کرده بود.

کاهش سالانه تورم عمدتا نتیجه کاهش قیمت بنزین است که بر اساس آمار کانادا، پس از افزایش ۱.۴ درصدی در ماه دسامبر، در ماه ژانویه چهار درصد کاهش یافت.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که بدون احتساب بنزین، شاخص قیمت مصرف‌کننده سرفصل در ژانویه به ۳.۲ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت که نسبت به رشد ۳.۵ درصدی در ماه دسامبر نزول کرده است.

رشد قیمت مواد غذایی خریداری شده از فروشگاه‌ها نیز سالانه با افزایش ۳.۴ درصدی در ماه ژانویه کاهش یافت و از افزایش ۴.۷ درصدی در دسامبر سقوط کرد.

شاخص قیمت مصرف‌کننده به‌طور ماهانه، در ماه ژانویه بدون تغییر باقی ماند همچنین پس از کاهش ۰.۳ درصدی درماه دسامبر، کمتر از برآوردهای بازار ۰.۴ درصد افزایش یافت.

در این بیانیه آمده است، بر اساس تعدیل فصلی ماهانه، شاخص بهای مصرف‌کننده در ماه ژانویه ۰.۱ درصد کاهش یافت که اولین کاهش از ماه مه ۲۰۲۰ است.

انتهای پیام/


جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.