تور رایگان ری گردی در شهرری برپا شد – اخبار اجتماعی

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲۰ از برپایی تور رایگان ری گردی به مناسبت هفته گردشگری خبر داد.

به‌ گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از شهرداری منطقه ۲۰، حبیب الله غفوری با اشاره به این خبر گفت:‌ به مناسبت هفته گردشگری بر اساس فراخوان عمومی تور رایگان ری گردی برای شهروندان تهرانی و این منطقه برگزار شد.
غفوری با اشاره به اینکه این اقدام با مشارکت مرکز ری شناسی شهرداری منطقه ۲۰ و اداره میراث فرهنگی شهرستان ری برپاشد خاطرنشان کرد:‌ بازدید از آتشکده ری، کوه بی بی شهربانو، چشمه علی، باروی ری از موارد پیش بینی شده تور ری گردی بود که مبدا حرکت، ایستگاه مترو شهرری و در نهایت با زیارت حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برنامه خاتمه یافت.
وی توزیع بسته های فرهنگی و همراهی راهنمای تور با تجربه را از نقاط قوت این برنامه برشمرد و تصریح کرد:  آشنایی شهروندان تهرانی و شهرری با جاذبه های تاریخی و فرهنگی از اهداف مهم این گردشگری بوده است.
غفوری در ادامه فعالیت مرکز ری شناسی شهرداری منطقه ۲۰ را در سه محور میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برشمرد و یادآور شد: مرکز ری شناسی دارای کتابخانه مجهز و تخصصی ری شناسی، سالن همایش و موزه مردم شناسی است که امکانات و تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری مناسبی را برای معرفی و مطالعه ری در اختیار پژوهشگران و اهالی منطقه قرار می دهد.
گفتنی است این مرکز در بلوار مدرس، ضلع غرب حرم حضرت عبدالعظیم(ع)واقع شده است./ف


باشگاه خبرنگاران
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.