توزیع دارو بر اساس شاخص‌های ارائه شده از مراکز درمانی

۱فروردین ۱۳،

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: براساس شاخصه‌هایی که از عمل‌های جراحی در بیمارستان‌ها و یا مناطق مختلف به دست می‌آید داروهای بی‌هوشی در این مراکز توزیع می‌شود.

سلیمان عباسی نماینده گنبدکاووس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به مسئله توزیع ناعادلانه دارو و هم چنین کمبود دارو گفت: در مورد پیگیری توزیع ناعادلانه دارو باید گزارشی دقیق در دست باشد تا بتوانیم مسئله را پیگیری کنیم،صرف این که در مورد این مسئله صحبت می‌کنیم نمی‌توان اقدام کرد.

وی هم‌چنین در مورد توزیع ناعادلانه داروهای بی‌هوشی و شکایت از کمبود این نوع داروها بیان کرد: در زمینه توزیع ناعادلانه داروهای بی‌هوشی اگر دانشگاهها،بیمارستانها و مراکز درمانی با کمبود مواجه شوند قطعا گزارش می‌دهند،شخصا این مسئله را بعید می‌دانم که در مورد توزیع دارو به یک مرکز کمتر و به یک مرکز بیشتر دارو اختصاص بدهند.

عباسی در مورد نحوه توزیع داروهای بی‌هوشی تصریح کرد: براساس شاخصه‌هایی که از عمل‌های جراحی در بیمارستان‌ها و یا مناطق مختلف به دست می‌آید داروهای بی‌هوشی در این مراکز توزیع می‌شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این مطلب که کمبود دارو به چند دسته تقسیم می‌شود گفت: یک دسته داروهای ضروری و مهم می باشند مثل داروهای بی‌هوشی که تامین این نوع داروها مشکلی ندارد و در اختیار بیمارستان‌ها قرار می‌گیرد و اگر مرکز درمانی احساس کرد که توزیع به صورت ناعادلانه صورت گرفته و کمتر از نیاز مرکز به آن‌ها دارو اختصاص یافته در صورت گزارش به کمیسیون بهداشت این مسئله رفع می‌شود.

وی در بیان دسته دوم اظهار داشت: دسته دیگر داروهایی می باشند که در تهیه و توزیع آن‌ها کمبودهایی دیده شده و در همین راستا جلساتی با سرپرست وزارت بهداشت و معاونت دارو و غذا برگزار شده و به صورت دوره‌ای گزارشی از وضعیت موجود توزیع دارو در کشور ارائه می‌شود در حال حاضر نیز در حال آزادسازی داروهای موجود در گمرک هستیم تا با در اختیار قرار دادن این داروها نیاز دارویی کشور برطرف شود.

نماینده گنبدکاووس در مورد نحوه نظارت بر توزیع دارو بیان کرد: در زمینه توزیع دارو سامانه‌ای راه‌اندازی شده تا بتوان از توزیع عادلانه و متناسب دارو اطمینان حاصل کرد و یا حتی اگر فردی به دارویی نیاز داشته باشد با مراجعه به این سامانه از چگونگی تهیه دارو از نزدیک‌ترین مرکز دارویی مطلع شود.

وی در پایان با اشاره به این مطلب که در نحوه تهیه و توزیع دارو کمبودهایی حس می‌شود خاطرنشان کرد: روند تامین دارو به صورت حل مسئله است اما به کندی پیش می‌رود و امیدواریم که این مسئله برطرف شده و نیازهای مردم مرتفع شود.

انتهای پیام//


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.