توزیع سراسری مرغ باقیمت مصوب از پنج‌شنبه

برنامه تامین و توزیع مرغ در معاونت توسعه بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت به نتیجه رسید و بر همین اساس قیمت مرغ حداکثر ۴۷۰۰ تومان در نظر گرفته شد.

مدیر کل دفتر تامین و توزیع کالا با بیان مطلب بالا به خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: توزیع سراسری مرغ با همکاری فروشگاه‌های زنجیره‌ای از فردا در تهران و شهرستان‌ها آغاز خواهد شد.

علی‌پور کاوه ادامه داد: امروز ۳۰۰ تن مرغ گرم با قیمت ۴۸۰۰ تومان در تهران توزیع شد و براساس هماهنگی‌های صورت گرفته توزیع گسترده‌ی مرغ گرم از فردا (پنج‌شنبه) در تهران و سایر استان‌ها آغاز می‌شود.

پور کاوه در ادامه با اشاره به تدابیر گسترده معاونت توسعه‌ی بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تامین نهاده‌های دام و طیور، تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته نیاز دو ماه آینده این بخش به سویا تامین شده و بر همین اساس ۳۰۰ هزار تن سویا وارد و در ۳۱ استان کشور ذخیره‌سازی شده است.

به گفته‌ی مدیر کل دفتر تامین و توزیع کالا، در حال حاضر نیاز ذرت و جو کشور به طور کامل تامین شده و ۳۰۰ هزار تن سویا نیز در بنادر کشور در حال تخلیه است.

وی تامین نهاده‌ها را اقدام مفیدی در راستای کاهش قیمت مرغ دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، کنترل قیمت‌ها می‌تواند کمک بسیاری بزرگی در تنظیم بازار این ماه باشد.

پور کاوه با بیان این مطلب که ذخیره‌سازی اقلام پرمصرف در ماه ضیافت الهی به اندازه‌ی کافی صورت گرفته است، گفت: در زمینه‌ی گوشت قرمز و مرغ مورد نیاز در این ماه نیز جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد، چرا که در حال حاضر ذخیره‌ی این دو ماده پروتئینی در سطح مطلوبی قرار دارد.

به گزارش ایسنا، عرضه سراسری مرغ با قیمت مصوب از فردا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای در حالی است که عرضه مرغ گرم با قیمت هر کیلو ۴۶۵۰ تومان از امروز در مراکز عرضه مستقیم مرتبط با وزارت صنعت، معدن و تجارت آغاز شده است.

بنا بر اعلام اپراتور سامانه ۱۲۴ هم اکنون ۲۴ مرکز عرضه مستقیم مرغ گرم در تهران فعال است و مرغ را با همین قیمت به خریداران عرضه می‌کنند.


۵۹۸٫ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.