توزیع نارنگی‌های رنگ شده در بازار!

بینا- سید حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان، در گفت‌وگو با ایسنا، درباره توزیع میوه‌های پاییزی با بیان اینکه انار، نارنگی، پرتغال و سیب به عنوان اصلی‌ترین میوه‌های پاییزی در بازار عرضه می‌شوند، اظهار کرد: در حال حاضر انار از چند محور ساوه، شیراز، یزد و کاشان در سراسر کشور توزیع می‌شود و کمبودی وجود ندارد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر میوه‌های وارداتی در بازار وجود ندارد، خاطرنشان کرد: نارنگی در حدود ۲۰ روز است که از ساری در بازار توزیع شده است. رنگ همه آنها سبز است که متاسفانه برخی افراد بعضی از آنها را با گاز اتیلن رنگ می‌کنند.
رئیس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان دراین‌باره ادامه داد: نارنگی‌هایی که در بازار رنگ‌آمیزی شده‌اند، طعم ترشی دارد و متاسفانه فروشندگان با ظاهر این میوه خریداران را فریب می‌دهند.
مهاجران درباره قیمت انواع نارنگی در بازار گفت: نارنگی با نژاد ژاپنی و درشت در بازار بین ۲۵۰۰ تا ۲۸۰۰ تومان، نارنگی نیاگاوا درشت بین ۲۲۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان و نارنگی رسمی ملس نیز از ۱۰۰۰ تا ۱۸۰۰ تومان به فروش می‌رسد.
وی با تاکید بر اینکه کیفیت نارنگی‌های عرضه شده در بازار خوب است، تصریح کرد: امسال هیچ کمبود عرضه‌ای برای نارنگی در بازار نداریم.
مهاجران درباره توزیع پرتغال به عنوان یک میوه پاییزی با بیان اینکه هنوز در هیچ جای کشور به مرحله برداشت نرسیده است، تصریح کرد: البته پرتغال و لیموشیرین جنوب مورد برداشت واقع شده و در بازارها توزیع شده است.
رئیس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان ادامه داد: پرتغال شمال هنوز آماده برداشت نیست و از اوایل آبان‌ماه عرضه آن در بازار آغاز می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه امسال هم تولید میوه پاییزی دوبرابر سال قبل و هم از کیفیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: شایعه شده پرتغال در بازار کم است که ما آن را تکذیب می کنیم.
هرچند که درختهای بزرگ امسال کم‌بار بودند ولی درخت‌های کوچک پربار بوده و جبران تقاضای بازار را می‌کنند.
مهاجران افزود: اگر برف و سرمای شدید به باغهای پرتغال آسیب نزند پرتغال به اندازه مصر ف امسال در بازار عرضه می‌شود، به شرطی که در جمع‌آوری و نگهداری آن کسانی که توان و تجربه کافی دارند وارد شوند.
او گفت: اگر پرتغال امسال در غرب مازندران تولید شود احتمال اینکه ۵۰ درصد آن از بین برود زیاد است چون روش کاشت و برداشت پرتغال در غرب مازندران سنتی است و اگر هوا سرد شده و برف بیاید آسیب زیادی به محصولات وارد می‌کند، اما اگر هوا آرام باشد ما تحت هیچ شرایطی به واردات پرتغال نیاز نخواهیم داشت.
وی در پایان با بیان اینکه امسال سیب نیز به میزان زیاد تولید و آماده عرضه است، تصریح کرد: خوشبختانه امسال کیفیت میوه‌ها بسیار خوب است. هم عرضه نارنگی و سیب مطلوب بوده و هم کیفیت آن.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.