توسعه آموزشهای مجازی و واحدهای الکترونیکی در دانشگاه آزاد اسلامی

۲۸م اسفند ،

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آموزشهای مجازی و واحدهای الکترونیکی در این دانشگاه توسعه می یابد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر حسین بلندی معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم تودیع و معارفه روسای جدید و سابق واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی که در سالن اجتماعات این واحد برگزار شد، اظهار داشت:‌ در طول یکسال اخیر در معاونت آموزشی علاوه بر بررسی پرونده های جذب اعضای هیات علمی مربوط به سالهای ۸۷، ۸۸ و ۸۹ ارتقا ۴۶۰ نفر از مربی به استادیاری نیز انجام شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری در تمام مناطق کارگاه های آموزشی برای بازنگری و تدوین برنامه های درسی جدید برگزار شده است.
بلندی از بازنگری برنامه های درسی به عنوان مهم ترین مسئله پیش روی معاونت آموزشی یاد کرد و افزود: بازنگری سرفصل های آموزشی که از عوامل موفقیت دانشگاه است، در دستور کار قرار داده ایم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از برنامه ها و فعالیت ها را در معاونت آموزشی به واحدها و مراکز دانشگاهی واگذار کردیم، تصریح کرد:‌سازمان مرکزی ستادی برای برنامه ریزی،   مدیریت و نظارت است.

بلندی از توسعه آموزشهای مجازی و واحدهای الکترونیکی در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت:‌ از سال ۹۲ از آموزشهای مجازی بصورت گسترده ای استفاده خواهیم کرد.  دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری نسبت به فراخوان جذب ۱۸۰۰ عضو هیات علمی اقدام کرده است.

بلندی به تشکیل شورای عالی نظارت با چهار کمیته دانشجویی، فرهنگی، پ‍‍ژوهشی و آموزشی در معاونت آموزش اشاره و تصریح کرد: این شورا واحدها و مراکز آموزشی را بر اساس شاخصهای بین المللی و داخلی رتبه بندی می کند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: از سال آینده بر اساس طرح جامع آموزشی از اجرا رشته های مشابه در واحدهای همجوار جلوگیری و رقابتها را به تعامل تبدیل می کنیم.

وی پاسخگویی به نیازهای کشور را مهمترین مسئله دانست و افزود: تمام تلاشمان باید در   راستای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد و باید متناسب با جامعه ای که در آن هستیم فکر کنیم، تصمیم بگیریم و عمل کنیم.

وی تاکید کرد: خروجی دانشگاهها باید انسانهای متعهدی باشد که با خودباوری لازم توانایی انجام کار و رفع نیازهای کشور را داشته باشند.

بلندی با بیان اینکه تا چند سال قبل مواردی همچون ساخت ماهواره و پرتاب موشک برای ما ناشناخته و رویا بوده است، گفت: اما امروز به فضل الهی و به مدد جوانان این مرز و بوم شاهد توفیقات چشمگیری در عرصه های فناوری هستیم که نتیجه تخصص، تقوا و معنویت است.
وی در پایان گفت: شعار رییس دانشگاه آزاد اسلامی نیز همواره بالا نگه داشتن پرچم فرهنگ و علم و دانش است. /ز۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.