توسعه فرهنگ اسلامی در کاهش آمار بزهکاری موثر است

رییس کل دادگستری استان یزد، تقویت ایمان اجتماع و توسعه فرهنگ اسلامی از طریق مساجد، روحانیون و ائمه جماعت را در کاهش آمار بزهکاری بسیار موثر خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه یزد، غلامحسین حیدری طی سخنانی در همایش نقش مساجد و بقاع متبرکه در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی با اشاره به عوامل موثر در وقوع بزه و جرم‌زایی، تصریح کرد: ایمان به خدا یکی از عواملی است که مثل یک حصار مقاوم از افراد در مقابل گناه و خطا حفاظت می‌کند و تقویت ایمان اجتماع و توسعه فرهنگ اسلامی از طریق مساجد، روحانیون و ائمه جماعت می‌تواند در کاهش آمار بزهکاری بسیار موثر باشد.

وی اظهار کرد: بروز تزلزل در بنیان خانواده و سست و سرد شدن روابط خانوادگی که در بسیاری از موارد منجر به پدیده دردناک طلاق می‌شود نه تنها یک عامل نامطلوب اجتماعی است بلکه خود مسبب و ریشه بروز بسیاری از بزهکاری‌ها و آسیب‌های جامعه است.

حیدری ادامه داد: اعتیاد عامل دیگری است که با بزهکاری رابطه مستقیم دارد و در ریشه‌یابی جرایم، اعتیاد و طلاق که خود نیز به هم وابسته‌اند، عامل بسیاری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌ها هستند.

رییس کل دادگستری استان یزد از روحانیون خواست تا با استفاده از نفوذ کلام در بین مردم، در راستای تحکیم بنیان مقدس خانواده هر چه بیشتر گام بردارند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.