توصیه‌ها و باورهای نادرست دربارهٔ عمر باطری

۰۵ تیرماه ۱۳،

کارشناسان فناوری با مطرح کرده پیشنهاد هایی به منظور افزایش عمر باطری تلفنهای همراه تأکید کردند که بهترین راه طول عمل باطریها نگاه داشتن شارژ تلفن بین ۴۰ تا ۸۰ درصد است.
 
تعدادی از اشخاص به شارژ هر روزه تلفن خود اعتقاد جدی دارند و دیگران اصرار دارند که شارژ تلفنشان باید به طور کامل خالی شود تا آن را شارژ کنند، اما به هر صورت کاربران تلفنها هیچ کاری برای تمام شدن عمر باطریهای تلفنهای هوشمند خود انجام نمی دهند.
 
اکنون کارشناسان نظر قطعی خود را در این رابطه صادر کردند، اگر می خواهید عمر باطری تلفنها و گجتهایتان طولانی تر شوند، آن را هر روز شارژ نکنید.
 
اریک لیمر به عنوان یکی از علاقمندان به عرصه فناوری که تحقیقاتی در این زمینه انجام داده مدعی شد که شارژ کامل برای تلفنها وضعیت مطلوبی نیست، در حقیقت وی استدلال می کند که باید تلفن را پیش از رسیدن به شارژ ۱۰۰ درصد از برق جدا کرد.
 
وی گفت: در اکثر اوقات داشتن شارژ کامل و خالی کردن کامل شارژ هیچ کمکی به عمر باطری نمی کند بلکه به باطری صدمه هم وارد می کند.
 
ارقام یکی از پایگاه اینترنتیهای جامع اطلاع رسانی دربارهٔ باطری که "دانشگاه باطری" نام دارد نشان می دهد که تلفنها باید شارژ بالای ۵۰ درصد و پایین ۱۰۰ درصد داشته باشد تا عمر باطری طولانی تر شود، اما یک راهکار هوشمندانه این است که باید ماهی یکبار شرایطی را فراهم کرد که شارژ تلفن به طور کامل خالی شود.
 
لیمر یادآور شد که کاربران باید شارژ تلفن خود را در صورت امکان بالای ۵۰ درصد نگاه دارند اما رها کردن تلفن در برق پس از شارژ سبب فرسایش باطری می گردد.
 
به طوری کلی سطح بهینه شارژ بین ۴۰ تا ۸۰ درصد است.
 
وی همچنین این باورهای کلیشه ای که گفته می گردد تلفن تازه را برای ۷۲ ساعت در شارژ نگاه دارید و سپس از آن استفاده کنید را به سخره گرفت و گفت شاید این باور برای آن است که تلفن یادش بماند شارژ کامل داشتن چه حسی دارد!
 
شاید این روش برای تلفنهایی که دارای باطریهای نیکلی می باشند موثر بودند اما برای باطریهای لیتیوم- یون که در تلفنهای تازه استفاده می شوند بی تأثیر می باشند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.