توضیحات پلیس راهور در مورد ترافیک شدید در مشهد + توصیه‌ها

ایسنا/خراسان رضوی رئیس پلیس راهور مشهد گفت: مردم از خانه خارج نشوند و از خودروی شخصی استفاده نکنند. استفاده از خودروی شخصی در شرایط فعلی به صلاح نیست. تصادفات فوق‌العاده افزایش پیدا کرده و چندین برابر شرایط عادی بوده که این از توان پلیس خارج است.

سرهنگ عباس عابدینی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت ترافیکی مشهد به علت بارش برف اظهار کرد: مردم برای تماشای برف و برف‌بازی به خیابان‌ها آمدند که این کار صحیحی نیست. در حال حاضر ریزش برف حداقلی است اما سرما بسیار زیاد است و کوچکترین ریزش برف موجب یخ‌زدگی معابر می‌شود.  

وی ادامه داد: شهرداری نمی‌تواند به میزان زیادی از شن و نمک استفاده کند زیرا این موضوع میزان تصادفات را به شکل فوق‌العاده‌ای افزایش می‌دهد. هم‌اکنون ۱۰۰ درصد همکاران ما پای کار هستند اما از مدیریت این شرایط توان پلیس خارج است و مردم نیز باید همکاری و مقررات را رعایت کنند.

رئیس پلیس راهور مشهد بیان کرد: اولویت ترافیکی در شرایط فعلی ساماندهی وضعیت تردد خودروهاست. البته شاید ماموران ما با تاخیر به صحنه تصادفات برسند. همچنین توصیه می‌شود خودروها از روی پل‌ها عبور نکنند؛ پل‌ها یخ‌زده و امکان تردد وجود ندارد. در حال حاضر درخواست شده پل‌های نمایشگاه، امام حسین(ع)، غدیر، قائم(عج) و فجر مسدود شود.

بسته شدن آزادراه شهید شوشتری

عابدینی با بیان اینکه آزادراه شهید شوشتری نیز مسدود است؛ در نتیجه بار ترافیکی خروجی به داخل شهر تحمیل می‌شود، عنوان کرد: این آزادراه از ساعت ۱۶:۱۰ امروز به دلیل احتمال وقوع تصادفات زنجیره‌ای توسط پلیس راه بسته شده و خودروها از جاده قدیم تردد می‌کنند که ورود به جاده قدیم نیز با محدودیت‌هایی همراه است؛ به همین دلیل بار ترافیکی به معابر شهر تحمیل شده است. اگر این وضعیت ادامه داشته باشد، بزرگراه شهید کلانتری نیز درگیر خواهد شد و تا فردا صبح هم نمی‌توان ترافیک را مدیریت کرد.

رئیس پلیس راهور مشهد افزود: در حال حاضر در پل‌های حافظ، غدیر، جهاد و میدان جمهوری ترافیک سنگینی گزارش شده است. از شهروندان تقاضا می‌شود از این مسیرها تردد نکنند و تا حد امکان از وسیله نقلیه عمومی خصوصا قطار شهری استفاده کنند. در شرایط فعلی بهترین گزینه استفاده از قطار شهری است.

انتهای پیام 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.