توفان شن در سیستان و بلوچستان مشکلاتی برای مردم ایجاد کرد

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری جمهوری اسلامی، توفان شن رفت و آمد در برخی راههای ارتباطی سیستان و بلوچستان را با مشکل و اختلال مواجه کرد بطوری که محور زاهدان – زابل امروز صبح به مدت سه ساعت مسدود شد.

همچنین غلظت ریزگردها و کاهش کیفیت هوا مشکلاتی را برای مردم به ویژه کودکان و افراد کهنسال ایجاد کرد. انباشت شنهای روان در خانه های روستایی سیستان و بلوچستان از دیگر مشکلات پدید آمده است.

فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان در این رابطه به ایرنا گفت: هم اینک محور زاهدان – زابل بازگشایی شده اما به دلیل کمی عمق دید افقی حرکت با سرعت مطمئن و چراغ روشن امکانپذیر است.

سرهنگ ‘عبدالرضا صالحی’ به رانندگان هشدار داد که فقط برای سفرهای ضروری با سرعت کم و احتیاط کامل در محورهای ارتباطی سیستان و بلوچستان به ویژه نواحی شرق و شمالی حرکت کنند تا مشکلی برای خود و دیگران بوجود نیاورند.

‘مصطفی داودی’ مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور نیز به خبرنگار ایرنا گفت: به رغم گرد و غبار شدید و شنهای روان در حوالی شورگز و ایستگاه فهرج با تمهیدات اتخاذ شده حرکت قطارهای مسافری زاهدان – کرمان – تهران با سرعت مطمئن میسر است.

مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز به ایرنا گفت: از صبح امروز تاکنون توفان با سرعت ۹۷ کیلومتر در ساعت نواحی شمالی استان را درنوردیده است.

‘علی ملاشاهی’ افزود: توفان و گرد و خاک شدید شعاع دید افقی را در برخی شهرهای شمال و مرکزی سیستان و بلوچستان از جمله زاهدان تا ۸۰۰ متر، نصرت آباد و میرجاوه تا هزار متر، زابل تا ۳۰۰ متر و زهک تا ۲۰۰ متر کاهش داده است.

وی بیان کرد: از دیروز تاکنون بر اثر افزایش و شدت غلظت هوا در سیستان و بلوچستان هوای بیشتر نقاط استان غبارآلود است.

او گفت: پیش بینی می شود توفان، گرد و خاک و کاهش دید افقی طی ۴۸ ساعت آینده در شمال و شرق سیستان و بلوچستان تداوم یابد.

ملاشاهی اظهار داشت: از روز چهارشنبه هفته جاری از شدت توفان در سیستان و بلوچستان کاسته می شود اما باد و گرد و خاک تا اوایل هفته آینده در این نواحی ادامه خواهد داشت.

وی گفت: طی دو روز آینده آسمان در نواحی مرکزی، جنوبی و سواحل سیستان و بلوچستان غبارآلود و در بخشهای مرکزی و نوار شرقی استان در برخی ساعات وزش باد قابل ملاحظه خواهد بود.

او اضافه کرد: دریای عمان طی ۲۴ ساعت آینده مواج و در بخشهای شرقی و جنوبی متلاطم پیش بینی می شود بطوری که حداکثر ارتفاع موج به ۲۵۰ سانتیمتر خواهد رسید.

مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: دمای هوای بیشتر شهرهای استان تا پایان هفته جاری سه تا شش درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت.

وی بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته زاهدان با حداقل دمای ۲۲ و شهر راسک مرکز شهرستان سرباز با حداکثر دمای ۴۷ درجه سانتیگراد به ترتیب خنک ترین و گرمترین نقاط سیستان و بلوچستان بودند.

او اضافه کرد: بیشینه دمای امروز زاهدان به ۳۰ تا ۳۲ و کمینه دمای امشب این شهر به ۱۷ تا ۱۹ درجه سانتیگراد خواهد رسید.ک/۴

۷۳۱۵/۲۷۲۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۶۷۳۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.