توقیف محموله هواپیمای سوری توسط ترکیه وجاهت قانونی و عرفی ندارد

یک کارشناس امور راهبردی گفت: ترکیه برای تقابل با سوریه در دام آمریکایی- صهیونیستی گرفتار شده و رفتارهای تحریک آمیز اخیر سوق دادن شرایط برای جنگ سوریه بوده در حالی ترکیه می‌داند که در صورت رویارویی با سوریه آسیب خواهد دید.

رضا طلائی‌نیک در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اقدام ترکیه در توقیف محموله هواپیمای سوری گفت: توقیف محموله هواپیمای سوریه توسط ترکیه وجاهت قانونی و عرفی ندارد و این رفتار به دنبال فضا سازی جهت رویارویی مستقیم با سوریه خواهد بود.

وی افزود: ترکیه باید به جای همسویی با اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی جایگاه منطقه‌ای خود در جهان اسلام را به واسطه پرهیز از تقابل با همسایگان و سوریه ارتقا داده و حفظ کند و برای رفع اختلافات در زمینه بحران سوریه از ظرفیت‌های ایران، روسیه و سازمان ملل استفاده کند.

طلائی‌نیک با اشاره به سیاست‌های نادرست ترکیه درباره سوریه اظهار داشت: تحمیل جنگ بین ترکیه و سوریه از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده و در صورت تهاجم نظامی به سوریه، منافع ملی، موقعیت منطقه‌ای ترکیه به خطر خواهد افتاد.

این کارشناس امور راهبردی در پایان خاطر نشان کرد:‌ ترکیه برای تقابل با سوریه در دام آمریکایی- صهیونیستی گرفتار شده و رفتارهای تحریک آمیز اخیر سوق دادن شرایط برای جنگ سوریه بوده در حالی ترکیه می‌داند که در صورت رویارویی با سوریه آسیب خواهد دید.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.