توقیف ۱۳ فروند لنج صیادی غیر مجاز/ کشف دو فیل ماهی ۴۰۰ و ۱۶۸ کیلوگرمی و ۶۰ کیلو گرم خاویار

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

فرمانده مبارزه با شیلات از عملکرد نیروی دریایی در هفته ی گذشته که موجب دستگیری ۱۳ فروند لنج صیادی غیر مجاز و کشف حدود ۷۰۰ کیلو گرم انواع ماهیان در مرزهای آبی کشور خبر داد.

سرهنگ غلامرضا یزدان پناه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: مبارزه و صید بی رویه و غیر مجاز آبزیان در اولویت اول نیروی دریایی قرار گرفته و متقابلا با متخلفین برخورد قاطع تری صورت می پذیرد و سعی بر این است که حفاظت و حمایت از صید های مجاز را تشدید کنیم.
وی در ادامه در خصوص تعدادی از انواع ماهی های کشفی افزود: در طی هفته گذشته ماموران موفق به کشف پنج دستگاه ترال غیر مجاز شده اند که حاوی ۱۰ کیلوگرم ماهی آزاد و ۱۴۰ کیلوگرم میگو و ۱۷۴ کیلوگرم ماهی های کفزیا بوده اند.
یزدان پناه با اشاره به این موضوع که استفاده غیر ادوات مجاز اثرات مخربی بر ذخایر دریایی،‌ آبزیان به جای خواهد گذاشت، اعلام کرد؛
از هموطنان عزیز مرزنشین خواستار همکاری دو جانبه با پلیس دریابانی را خواستاریم و از آنان تقاضا می کنیم ما را بر خود و شناسایی این صیادان غیرمجاز یاری کنند.
وی در پایان از عملکرد این یگان در راستای مبارزه با صید غیر مجاز شیلات گفت: این یگان تلاش خود را نسبت به کشف و ضبط صیدهای غیر مجاز افزایش داده است که در هفته ی گذشته شاهد صید دو فیل ماهی ۴۰۰ و ۱۶۸ کیلوگرمی با مجموع خاویار ۶۰ کیلوگرم در آبهای استان گیلان و گلستان بوده ایم./ز


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.