توکلی به آریا خبرداد: اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ۴ خرداد ماه

خبرگزاری آریا- مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد در چهارم خرداد ماه خبر داد.
حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگارعلمی آموزشی آریا، با اشاره به اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال به صورت کارنامه در چهارم خردادماه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، اظهار داشت: نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ، در نیمه اول شهریور ماه اعلام می شود.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته باید از پنجم تا نهم خرداد کد رشته انتخاب کنند

وی در ادامه تصریح کرد:آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می‌شوند، باید از پنجم تا نهم خرداد ماه با دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته،‌ کد رشته محل‌های مورد علاقه خود را از کد رشته امتحانی مجاز یا کد رشته‌های امتحانی مجاز انتخاب و در فرم انتخاب رشته الکترونیکی به ترتیب اولویت علاقه درج کنند.

وی افزود: گزینش دانشجو درهر یک از رشته‌های امتحانی از میان داوطلبانی که بر اساس کارنامه اولیه، حد نصاب نمره علمی لازم را کسب کرده‌اند و مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، با توجه به نمره کل اکتسابی و اولویت کد رشته محل‌های انتخابی و نتیجه بررسی صلاحیت‌های عمومی مطابق ضوابط مربوط انجام می‌گیرد.

 

گزینش نهایی بر اساس ۸۰ درصد نمره کتبی و ۲۰ درصد معدل کارشناسی

توکلی در خصوص نحوه گزینش نهایی، گفت: گزینش نهایی در کلیه رشته‌های تحصیلی بر اساس ۸۰ درصد نمره آزمون کتبی در هر گرایش با توجه به ضرائب مربوط و ۲۰ درصد معدل تراز شده دوره کارشناسی انجام می‌شود.

وی با اشاره به آمار و اطلاعاتی آزمون کارشناسی ارشد، تصریح کرد: در آزمون دوره‌های کارشناسی ارشد برای ۱۳۱ کد رشته امتحانی و اولین مرحله آزمون هفدهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور ۹۳۰ هزار و ۲۱۵ نفر ثبت‌نام کرده بودند که از این میان، ‌۴۷۲ هزار و ۸۹۴ نفر معادل۵۰،۸۴ درصد را زنان و تعداد ۴۵۸ هزار و ۳۲۱ نفر معادل۶،۴۹ درصد را مردان تشکیل داده‌اند.

وی افزود: در مجموع، آمار ثبت‌نام کنندگان در این آزمون در مقایسه با آزمون کارشناسی ارشد سال گذشته ۵۸ هزار و ۴۰۹ نفر بیشتر بوده است، همچنین در این دوره از آزمون ۸۷ هزار و ۳۱۸ داوطلب، برابر ضوابط نسبت به اعلام علاقه‌مندی به یکی از ۶۴ کد رشته امتحانی شناور به عنوان کد رشته امتحانی دوم اقدام کرده‌اند که از این میان ۴۹ هزار و ۸۶۸ نفر معادل۵۷،۱۱ درصد را مردان تشکیل داده‌اند.

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به دریافت جداگانه کارت آزمون برای هر کد رشته امتحانی، اظهارکرد: بنابراین حدود یک میلیون و ۱۷ هزار و ۵۳۳ کارت آْزمون صادر شد که از این تعداد، ۵۱۰ هزار و ۳۳۴ معادل ۵۰،۱۶ درصد کارت برای زنان و ۵۰۷ هزار و ۱۸۹ معادل۴۹،۸۴ درصد کارت برای مردان شرکت کننده در این آزمون بوده است.

وی با تاکید بر اینکه از ۹۳۰ هزار و ۲۱۵ داوطلب واقعی، حدود ۷۸۵ هزار و ۱۳ داوطلب در جلسه آزمون حاضر بوده‌اند، گفت: همچنین از ۷۸۵ هزار و ۱۳ داوطلب حاضر در جلسه آزمون،‌ ۷۱۸ هزار و ۹۵۶ داوطلب در جلسه آزمون یک کد رشته امتحانی و تعداد ۶۶۰ هزار و ۵۷ داوطلب دیگر در جلسه آزمون دو کد رشته امتحانی حاضر بوده‌اند، همچنین حدود ۱۴۵ هزار و ۲۰۲ نفر معادل ۱۵،۶۱ درصد از مجموعه ۹۳۰ هزار و ۲۱۵ داوطلب ثبت‌نام کننده در آزمون کارشناسی ارشد در جلسه آزمون غایب بوده‌اند.

 


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.