تولد پسری که از دکتری به بازیگری رسید+عکس

۳۱فروردین۱۳،

امروز چهارم اردیبهشت ماه روز تولد بازیگری است که او را در آخرین بازی اش در سال ۹۱ در فیلم “گناهکاران” و “دل بی قرار” شاهد بودیم.

امروز چهارم اردیبهشت ماه روز تولد بازیگری است که او را در آخرین بازی اش در سال ۹۱ در فیلم “گناهکاران” و “دل بی قرار” شاهد بودیم.

کوروش تهامی متولد ۱۳۵۰ و فعال در عرصه هنر و بازیگری که آغاز هنرش را در سینما آغاز کرد و در “سینما سینماست” اولین حضور خود را در سن ۲۵ سالگی نشان داد.

آرزوی کودکی اش این بود که دکتر شود و بتواند مادربزرگش را که مریض بوده و وابستگی شدیدی به او داشته را خوب کند اما دوران دبیرستان با تغییر نظر خود به فکر خلبانی و بازیگری می افتد بعد از اخذ مدرک دیپلم گرافیک در دانشگاه آزاد مدرک لیسانس بازیگری تئاتر را نیز کسب می کند.

از علایق او می توان به دریا و موج، رنگ آبی و موسیقی اشاره کرد به طوری که با استعداد خوب در نواختن دورانی را به تدریس تنبک و دف می‌پرداخت همچنین محمد اصفهانی، علیرضا عصار، حسین علیزاده و استاد شجریان از خواننده های مورد علاقه او است در میان بازیگران نیز علاقه بسیاری به بازی های آل پاچینو، جانی دپ و نیکول کیدمن دارد.

بازیگر محله “پامنار” بیش از ۳۰ فعالیت تئاتری داشته و “فردا و قهوه تلخ” “شمس” “سلطان مار” “تلخ بازی” “رومئو و ژولیت و شازده احتجاب” “بیژن و منیژه” و “بازگشت به خانه پدری از جمله فعالیت تئاتری او بوده است همچنین در حوزه سینما “شبانه ” “این زن حرف نمی زند” “به رنگ ارغوان” “از دور دست” “سرگیجه” “مریم مقدس” ودر حوزه تلویزیون نیز “بچه های خیابان”‌ “مشق عشق” “ساعت شنی” و “زیر تیغ” ایفای نقش کرده است.

سال ۸۵ برای او سال پرباری بود چرا که همکاری و بازی های خوبی در مجموعه های “زیر تیغ” “ساعت شنی” و فیلم سینمایی نسل جادویی داشته است.

به اعتقاد او در سینمای ایران فیلم های “گوزن ها” “هامون” “رضا موتوری” “رگبار” “خانه خلوت” و “اجاره نشین ها” و در سینمای جهان “پدر خوانده” از جمله آثار ماندگار و شاهکار می باشند.

چند نکته دیدنی و جالب از کوروش تهامی:

در کودکی بچه زاید درسخوانی نبوده اما به خاطر هوش بسیار نمره ای کمتر از ۱۵ نداشته است.

در دوران کودکی آرشیوی از قوطی کبریت و یا باتری جمع می کرده و مدتی هم به جمع آوری تمبر می پرداخته.

عاشق کارتون پلنگ صورتی و تا و جری بوده و تمام کارتون های مورچه خوار، سندبار و پینوکیو را تا آخر دیده است.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.