توله سمورهای آبی کمیاب در باغ وحش استرالیا واکسینه می‌شوند

توله سمور آبی+باغ وحش+تولد

دیده بان حقوق حیوانات: اولین توله سمورهای آبی بامزه و کمیاب که پس از ۱۸ سال در باغ وحش «Perth» به دنیا آمده‌اند، طی معاینات پزشکی هفته جاری برای نخستین بار پس از تولدشان در معرض دید عموم قرار گرفتند.

به گزارش سرویس «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این سمورهای آبی کوچولو و دوست داشتنی که فقط ۱۳ هفته از تولدشان می‌گذرد، چهار توله سمور آبی پنجه کوچک آسیایی با نام علمی Aonyx Cinerea‌هستند.

مسوولان باغ وحش Perth‌ در استرالیا اعلام کردند که سمور کوچولوهای تازه‌وارد در سلامت کامل هستند و به تازگی به تحرک و جنب و جوش افتاده‌اند. تصاویر منتشر شده از آخرین وضعیت توله سمورها نشان می‌دهد که دامپزشکان باغ وحش سعی دارند مرحله دوم واکسیناسیون آنها را انجام دهند.

به گزارش لایوساینس، والدین این توله سمورهای بازیگوش سال گذشته به باغ وحش استرالیا منتقل شدند. نام مادر آنها «آسیا» و نام پدرشان «توآن» است. سمورهای پنجه کوچک آسیایی، کوچک‌ترین گونه سمورهای آبی در جهان هستند که وزن آنها در حالت رشد کامل حداکثر به ۳،۵ کیلوگرم می‌رسد. این سمورها بومی رودخا  نه‌ها، نهرهای آب شیرین و نواحی ساحلی در اندونزی، جنوب چین، جنوب هند، فیلیپین، جنوب شرق آسیا هستند.

این گونه که با تخریب شدید زیستگاه‌های طبیعی خود در حیات وحش مواجه هستند در فهرست گونه‌های در معرض انقراض IUCN‌ جزو گونه‌های آسیب پذیر نامیده شده اند.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

سمور آبی گیلان در معرض خطر انقراض

 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.