تولید اسپری ضد میکروب برای مبارزه با سرماخوردگی و آنفلوآنزا!!

محققان بالینی بیمارستان‌های دانشگاهی کلیولند دست به ساخت یک افشانه برای اجتناب از بیماری‌های سرماخوردگی و آنفلوآنزا زده‌اند.

 

 Spray

 

به گفته این محققان، این افشانه دهانی ضدعفونی‌کننده جدید موسوم به «ضدعفونی کننده دهانی Halo» از تاثیر ۹۹٫۹ درصدی در از بین بردن میکروبهای عفونی هوایی برخوردار است.

 

این افشانه اولین نمونه ضد میکروب است که در حال حاضر در بازار وجود دارد.

 

این محققان از گلیسیرین و صمغ زانتان به عنوان یک سد میکروبی ترکیب شده با ستیل‌پیریدینیوم‌ کلراید(CPC) به عنوان یک عامل ضدعفونی کننده طیف گسترده برای مبارزه با بیماریهای تنفسی استفاده کرده‌اند.

 

برای آزمایش این نمونه، سویه‌های بالینی بیماری همه‌گیر H1N1 در سال ۲۰۰۹ به عنوان یک ویروس پیش‌ساخت برای نمایش فعالیت ضد عفونی در آزمایشات کشت سلولی مورد استفاده قرار گرفتند.

 

در این آزمایشات گلیسیرین و صمغ زانتان از ورود میکروبها به سیستم انسان جلوگیری کرده و CPC در این زمان به کشتن میکروبها پرداختند.

 

به گفته دانشمندان، این افشانه از مزایای واضحی برای کمک به مبارزه با عفونت و کاهش بیماریهای همه‌گیر یا انفرادی عفونتهای ویروسی تنفسی برخوردار بوده و بویژه به افراد در معرض خطر بیماری‌های شدید تنفسی مانند افرادی که در معرض ابتلا به بیماریهای ریوی مزمن بوده و همچنین کارکنان نظامی کمک خواهد کرد.

 

نتایج بررسی‌های دانشمندان در مورد این افشانه نشان داده که اگر فرد سه بار از آن استفاده کند، میکروبهای هوازی استنشاق شده طی شش ساعت از بین می‌روند، حتی اگر این افراد در حال خوردن یا نوشیدن باشند.

 

مفهوم پوشش دهی پشت حفره دهان برای جلوگیری از ورود میکروبها و سپس ارائه فعالیت ضد عفونی کننده پایدار برای کشتن میکروبهای هوازی توسط شرکت مراقبت بهداشتی Oasis تولید شده است.

منبع:ایسنا

سلامت و زندگی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.