تولید خودرو از فصل پاییز به حالت طبیعی برمی‌گردد

4.0.jpeg

معاون برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با حضور وزیر و سایر مسوولان و مدیران صنعتی آخرین وضعیت تولید مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، رضا فاطمی‌امین در این باره گفت: پیش‌بینی می‌شود با روند در پیش گرفته شده از سوی خودروسازان روند کاهشی تولید خودرو کاهش یابد و برآوردها این است که در مهر و آبان روال عادی تولید خودرو از سر گرفته شود.

به گفته وی در زمینه خودرو پرداخت مطالبات بهتر شده و خودروسازان به این سمت رفته‌اند که مدت پرداخت طلب معوق قطعه‌سازان را کاهش دهند.

دبیر کارگروه پایش تولید تاکید کرد: تدابیر دیگری هم در زمینه مشکلات مربوط به خودروسازان لازم است که از سوی بانک مرکزی پیگیری شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هم‌اکنون به دلیل مصرف زیاد فولاد در کشور سالانه نزدیک به ۷ میلیون تن فولاد وارد می‌شود که پیش‌بینی می‌کنیم با طرحهای در حال احداث از سوی شرکت ایمیدرو و بخش خصوصی سال آینده کل تولید فولاد در داخل کشور انجام شود.

او با بیان این‌که فولاد هم در تولید و هم در مصرف یک شاخص صنعتی محسوب می‌شود، اظهارکرد: در این شاخص طی ماههای مرداد و شهریور افزایش تولید را شاهد بودیم و این نشان از فعال بودن صنایع پایین دستی و مصرف‌کنندگان و نیاز به تولید بیشتر فولاد دارد.

به گزارش ایسنا تازه‌ترین آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از کاهش ۳۸ درصدی تولید انواع خودرو در کشور در پنج ماهه نخست سال جاری است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.