تولید سالانه ۸۴ هزار تن پیاز در استان آذربایجان‌شرقی

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: این استان به رغم رعایت الگوی کشت سالانه با تولید حدود ۸۴ هزار تن پیاز، رتبه هشتم کشور را به خود اختصاص داده است.

تولید سالانه ۸۴ هزار تن پیاز در استان آذربایجان‌شرقی

به گزارش ممتاز نیوز، جلال رحیم زاده، روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال زراعی جاری در سطح یکهزار و ۸۵۰ هکتار محصول پیاز در استان کشت شده است، افزود: این استان از لحاظ سطح زیرکشت در سطح کشور در رتبه دهم قرار دارد.

وی اظهار کرد: با توجه به کاهش منابع آبی در سطح استان، سطوح زیرکشت پیاز مطابق با برنامه الگوی کشت استان برای شهرستان‌ها نسبت به ظرفیت تولید پیاز در آن شهرستان تعریف و ابلاغ شده که میزان تولید پیاز در استان در حد نیاز سالانه است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در بعضی فصول از سال استان به عنوان تولیدکننده و صادر کننده پیاز محسوب می شود، گفت: پیاز تولیدی علاوه بر تامین نیاز مردم استان به سایر استان ها نیز ارسال می شود.

آغاز برداشت دانه های روغنی در آذربایجان شرقی

رحیم زاده، همچنین با اشاره به آغاز برداشت محصولات دانه روغنی کاملینا و کلزا در استان، گفت: در سال زراعی جاری در سطح یک هزار و ۵۰۰ هکتار محصول دانه روغنی کاملینا و در سطح سه هزار و ۱۰۰ هکتار کلزا در این استان کشت شده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود حدود ۵۰۰ تن محصول دانه روغنی کاملینا و حدود پنج هزار تن محصول دانه روغنی کلزا در استان برداشت شود، یادآور شد: خرید دانه روغنی کلزا بصورت تضمینی بوده و در استان ۹ مرکز خرید این محصول را از کشاورزان خریداری می کنند.

انتهای پیام/


استانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.