تولید طلا در تانزانیا به دست چینی ها

۱۲م آذر ،

بینا- چین قصد دارد در رقابتی تنگاتنگ با شرکتهای غربی بخش عمده ای از سهام شرکت باریک گلد در تازانیا را خریداری کند .
به گزارش بینا به نقل از پایگاه اینترنتی طلا/ ایسترن افریکن، شرکت کانادایی باریک گلد اعلام کرد: پس از انجام مذاکرات نهایی قصد دارد ۷۴ درصد سهام و دارایی های خود در تانزانیا را به شرکت ملی طلای چین بزرگترین تولید کننده طلای این کشور بفروشد .
براساس این گزارش، این شرکت چینی از ماهها قبل مذاکرات و رایزنی های خود را برای خریداری سهام این شرکت کانادایی در تانزانیا آغاز کرده بود و اکنون موفق به این کار شده است .
این گزارش می افزاید، چین قصد دارد با توجه به رشد فزاینده تقاضای طلا در بازار این کشور سرمایه گذاری های خود در کشورهای بزرگ تولید کننده طلا را افزایش دهد .
به اعتقاد کارشناسان اقتصادی امضای این قرارداد تحول بزرگی در صنعت معدن قاره آفریقا خواهد بود و از نفوذ و حضور شرکتهای غربی در صنعت معدن آفریقا به خصوص صنعت طلا خواهد کاست .
شرکتهای چینی به تازگی سرمایه گذاری تازهی را در بخش معدن استرالیا نیز انجام داده اند . دولت تانزانیا ماه قبل قرارداد بهره برداری از دو معدن بزرگ طلای این کشور را به مدت ۱۵ سال دیگر به شرکت باریک گلد واگذار کرده است .
شرکت ملی طلای چین نیز اعلام کرد به تلاشهای خود برای دستیابی به ذخایر بیشتر طلا در جهان ادامه خواهد داد . شورای جهانی طلا پیش بینی کرده است چین تا پایان امسال به بزرگترین بازار طلای جهان تبدیل خواهد شد .

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.