تولید فیلم های کودک متناسب با درک بالای بچه های امروزی نیست

ˈعلی معلمˈ روز جمعه درحاشیه برگزاری بیست و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سرعت تکنولوژی ما در دنیای فیلم سازی حتی از کسانی که در گذشته آثار خوبی داشتند ضعیف تر شده است.

وی با بیان اینکه نگاه مخاطبین به سینمای کودک عوض شده است، اظهارداشت: نباید متناسب با افکار گذشته فیلم بسازیم بلکه باید با توجه به زمان حال کودک در دنیای امروز حرکت کنیم.

این منتقد و بازیگر سینما با بیان اینکه برگزاری جشنواره های فیلم دلیلی برای تولید فیلم نیستند گفت: تولید فیلم یک فرایند صنعتی یا سفارشی دارد.

معلم افزود: اگر تولید فیلم سفارشی باشد، تهیه کننده زمانی دست به تولید فیلم می زند که از نظر مالی برای او توجیه داشته باشد.

وی اظهارداشت: در بخش صنعتی هم کسی که در تولید فیلم سرمایه گذاری می کند باید توجیه اقتصادی داشته باشد.

این منتقد سینما با بیان اینکه برگزاری جشنواره کودک برای بچه ها لازم است، گفت: جشنواره محلی برای بروز استعدادها، خط دهی و جهت دهی به کارهای هنری است و باعث رشد فرهنگ بصری مردم می شود.

این تهیه کننده سینما با اشاره به اینکه سینمای کودک موقعیت خوبی در کشور ندارد، تصریح کرد: در این زمینه جشنواره ها باعث رشد فیلم سازی در حوزه کودک و نوجوان می شوند.

این کارگردان سینما، دلیل اصلی ضعف سینمای کودک را در نبود افردی که دغدغه این حوزه را داشته باشند، عنوان کرد.

معلم با بیان اینکه سینمای کودک نیازمند ارتباط با کودک ونوجوان است گفت: این سینما باید از نظر هنرپیشه و هنر اغنا کننده باشد.

این تهیه کننده فیلم های سینمایی اظهارداشت: در بیشتر فیلم های کودکان و نوجوانان مجموعه ای از فیلم های سفارشی دیده می شود که به این دلیل، فاقد شور وهیجان فیلم سازی هستند و برای کودکان و بینندگان جشنواره جذاب نیستند.

وی افزود:در سینما منافع شخصی جای منافع سینما را گرفته وروابط بین سینما و سینما گران خوب نیست در حالی که در گذشته متفاوت بود.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر چیزی به عنوان سرمایه گذاری خصوصی وجود ندارد، بیان کرد: سینما یک صنعت است ولی همه در این مورد اظهار نظر می کنند.

معلم با تاکید دوباره بر اینکه سینما یک صنعت سرگرم کننده است گفت:درعین سرگرمی ، تربیت فکری دارد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم های کودکان ونوجوانان گفت:هر محفلی که بحث سینما را زنده کند خوب است.

وی تاکید کرد: دراصفهان باید چند جشنواره برگزار شود چون مهم ترین شهر ایران به لحاظ تاریخی است وامکانات شهر نشینی خوبی دارد.

جشنواره بین المللی فیلم های کودک ونوجوان اصفهان امروز جمعه به پایان می رسد.

ت/۸۱۱۴/۱۰۱۱

انتهای پیام /*

Cultural@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.