تولید مواد مورد نیاز سایپا در فولادمبارکه

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 تولید مواد مورد نیاز سایپا در فولادمبارکه

تولید مواد مورد نیاز سایپا در فولادمبارکه

ممتازنیوز: با هدف جلوگیری از واردات، فولاد مبارکه اصفهان محصولات مورد نیاز گروه خودروسازی سایپا را تولید می‌کند.

به گزارش ممتازنیوز، با انجام نشست های تخصصی و فنی و با امضای تفاهم نامه فی مابین مدیران عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان و گروه خودروسازی سایپا ورقهای مورد نیاز این شرکت خودروساز در فولادمبارکه اصفهان تولید می‌شود.
در این نشست که مدیرعامل، معاونان، ‌مدیران و کارشناسان فنی گروه خودروسازی سایپا و شرکت فولادمبارکه حضور داشتند مدیرعامل فولادمبارکه اظهار داشت: یکی از مباحثی که در سیاست های کلان شرکت فولاد مبارکه اصفهان برنامه ریزی شده بحث آینده تولیدات فولاد مبارکه در مقابل خودروسازهای کشور است.
محمدمسعود سمیعی نژاد افزود: هدف فولادمبارکه این است که بتواند به مشتریان بزرگ خود به خصوص خودروسازها، هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ کمی خدماتی ارائه دهد که خودروسازان دیگر نیازی به وارد کردن محصولات مشابه از خارج از کشور نداشته باشند.
وی با اشاره به عقد تفاهم نامه فی مابین دو شرکت فولاد مبارکه و سایپا گفت: نیاز شرکت های خودروسازی باید با سیاست گذاری هایی در خطوط تولید، فناوری، تحقیق و توسعه شرکت فولادمبارکه دنبال شود که در این راستا تأمین تجهیزاتی که بایستی در طرح های توسعه به کمک خطوط تولید آورده شود تا صنایع خودروسازی مشکل نداشته باشند برنامه ریزی شده و فولادمبارکه این مهم را به عنوان یک راهبرد ملی میداند و در کارگروه های مشخص، سیاست گذاری کرده تا به صورت مرتب و دوطرفه کارشناسان فنی بتوانند چگونگی تولید محصولات موردنیاز خودروسازها را بررسی کنند و به سرانجام برسانند چراکه بر این باور هستیم که خودروسازها نباید دچار بحران شوند و از این رو اشتغال و توسعه آن مورد هدف دشمنان قرارگیرد.
سمیعی نژاد سیاستهای توسعه ای شرکت فولاد مبارکه را ارزشمند دانست و گفت: افزایش تولید کمی و کیفی با اجرای طرح‌های توسعه دنبال شده است. در بخش تولید، با توجه به برنامه پنجم توسعه،‌ برای۸/۱۱ میلیون تن انواع ورق، هدفگذاری شده که در این سیاست گذاری به نیازهای بخش خودروسازی توجه ویژه‌ای شده و در ردیف اولویتهای خطوط تولید شرکت فولاد مبارکه قرارگرفته است.
مدیرعامل فولاد مبارکه بازار خودرو سازها را یکی از بازارهای هدف شرکت فولاد مبارکه دانست و افزود: بر همین اساس طرح های قابل توجهی برنامه ریزی شده که به زودی افتتاح خواهند شد و قرارگرفتن این طرح ها در مدار تولید، باعث می‌شود تا خواسته های مدنظر گروه‌های خودروسازی نیز برطرف گردد.
سمیعی نژاد با اشاره به تحریم های موجود اظهار داشت: تحریم ها باعث شده تا فصل جدیدی در مذاکرات فیمابین باز شود. ما در فولادمبارکه بر این باور هستیم که با برنامه ریزی بلند مدت و انجام کارهای کارشناسی تمامی فعالیت ها به ثمر خواهد نشست تا انشالله همه نیازهای خودروسازها توسط فولاد مبارکه تأمین شود و دیگر نیازی به واردات ورق برای خودرو سازی در کشور نداشته باشیم.
بنابر این گزارش مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اظهار خوشحالی از حضور در شرکت فولادمبارکه اصفهان اظهار داشت: برنامه‌های تولید و توسعه فولاد مبارکه همیشه مایه مباهات و خوشحالی ما بوده و هست. هر بار که در این شرکت حضور می یابیم با دیدن اقدامات انجام شده بر خود می‌بالیم. فولاد مبارکه همیشه حامی صنعت خودروسازی به خصوص گروه خودروسازی سایپا بوده و ما به عنوان صنعت خودروسازی، از نگاه حمایتی فولاد مبارکه بهره مند شده ایم.
مدنی دغدغه اصلی صنعت خودروسازی را استفاده از ورق های رویه ذکر کرد و گفت: در گذشته استفاده از ورق های رویه بیشتر از ورق های استحکام بالا مورد دغدغه ما بود اما در حال حاضر با تغییر نرخ ارز و برنامه هایی که برای افزایش شمار تولید در گروه خودروسازی سایپا داریم، تأمین داخلی ورق های استحکام بالا هم اهمیت پیدا کرده و باید به این موضوع توجه کنیم. ما در گروه خودروسازی سایپا آماده هستیم که در این بخش سرمایه گذاری کنیم تا مشکل تأمین ورق در صنایع خودرو سازی به صورت ریشه‌ای حل شود. البته برخی از اقلام در صنعت خودروسازی به هیچ عنوان قابلیت خودکفا شدن ندارد و یا بهتر است بگویم توجیه اقتصادی ندارد. بسیاری از صنایع خودروسازی دنیا، بخشی از قطعات خود را از کشورهای دیگر تأمین می‌کنند که در رابطه با ورق این داستان مصداق ندارد و ما باید خودکفا شویم.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: با توجه به مذاکرات موفقیت‌آمیز امروز امیدواریم هرچه سریعتر بتوانیم ورق های استحکام بالا و ورقهای رویه را از داخل تأمین کنیم تا از خروج ارز خودداری بشود. در برنامه چشم انداز ۱۴۰۴ شمارتولیدی خودرو حدود ۳ میلیون خودرو پیش بینی شده که از این مقدار ۲ میلیون خودرو برای مصرف داخل و مابقی برای صادرات است.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در پایان این نشست گفت: آینده خودروسازی ایران آینده ای بسیار روشن است. داخلی سازی ورق، اولویت گروه خودروسازی سایپا است که به کمک تخصص و دانش فنی که در فولاد مبارکه هست انشالله همه چیز حل خواهد شد.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.