تولید میگوی دریایی ۱۲۰ درصد نسبت سال گذشته رشد داشت

‘غلامرضا رازقی’ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: با توجه به شرایط کنونی پیش بینی می شود تا پایان سال جاری برداشت میگیو دریایی به ۱۲ هزارتن برسد.

وی اظهارداشت: این در حالیست که سال ۹۰ ، هفت هزارو ۵۰۰ تن میگوی دریایی برداشت شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، تقویت و بازسازی ذخایر دریایی، حفاظت و حراست از دریا، فرهنگ سازی در جامعه، شرایط جوی، زمان مناسب برداشت مجصول و صید ضمنی برخی از ماهیان مهاجم همچون ماهیان یال اسبی را از عوامل افزایش تولید میگوی دریایی طی سال جاری دانست.

به گفته رازقی، ماهیان یال اسبی از گروه ماهیان مهاجمی به شمار می روند که از میگو تغدیه می کنند.

وی اضافه کرد: با برنامه ریزی درخصوص صید ماهیان یال اسبی، تولید میگوی دریایی افزایش یافته و همچنین صادرات این محصول به کشور چین ارزآوری برای کشور به همراه داشته است.

رییس سازمان شیلات ایران گفت: سال گذشته حدود هشت هزارتن میگوی پرورشی نیز تولید شده است که پیش بینی می شود امسال میزان تولید این محصول نیز به ۱۳ هزارتن افزایش یابد.

وی افزود: با توجه به برداشت میگوی دریایی و میگوی پرورشی تا پایان سال جاری ۲۵ هزارتن میگو تولید خواهد شد که بخش عمده این تولیدات به صادرات اختصاص دارد.

رازقی اظهارداشت: برداشت میگوی دریایی از استان های خوزستان و بوشهر تا پایان مهر ماه ادامه خواهد داشت و برداشت این محصول در استان هرمزگان نیز از ابتدای آبان ماه آغاز می شود.

اقتصام**۹۱۸۶**۱۳۱۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۴۱۱۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.