تولید ناخالص داخلی از طریق بهره وری ارتقا پیدا می کند

۱٫۳ تولید ناخالص ملی یعنی چیزی حدود سیصد هزار میلیارد تومان باید از طریق بهره وری در کشور ارتقاء پیدا کند.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران: دکتر غنی زاده رئیس سازمان ملی بهره وری ایران در نشست خبری آسیب شناسی کیفیت و بهره وری در صنایع ایران در دانشگاه امام صادق(ع) گفت: پرداختن به اندازه گیری شاخص های بهره وری مانند یک تب دنیا را فرا گرفته است . نزدیک ۵۰ سال است که سابقه اندازه گیری شاخص های بهره وری را داریم  ولی این شیب مثبت نبوده است و باید دنبال مسائل اساسی تر رفت ،در عین حالی که اندازه گیری می کنیم باید هدف را هم در این مقوله روشن کنیم.

وی افزود: اندازه گیری بهره وری در هر سازمانی به یک روش خاص است که این روش ها باید در یک سازمان خاص تجمیع و استاندارد سازی شود و دانشگاه ها محل خوبی برای طرح سوال و ارائه راهکارها در این زمینه است.

وی تصریح کرد: ما میراث های گرانقدری را داریم که آنها را رها کرده ایم و هیچ انسجامی برای سازماندهی آنها نداریم و ما در فرهنگ اصیل خودمان در برخی موارد نظریه های وارداتی را هم تغییر می دهیم و آن را بومی سازی می نماییم و دانشگاه ها باید روی این موضوعات دقت کنند بیشترین موضوعات نامگذاری سال ها مرتبط با بهره وری بوده است.

دکتر غنی زاده در ادامه گفت: ۱۴ سال موضوعات نامگذاری سال ها از طرف مقام معظم رهبری به بهره وری مربوط و مرتبط بوده است و بایستی این ها را به هم وصل کنیم تا هم افزایی پیدا کنیم.

وی با بیان این که سازمان ملی بهره وری ۷ بار در سازمان های مختلف جابجا شده است، افزود: سازمان با بهره وری خوب در کشور همانند یک دانشگاه است و باید در جهت افزایش تولید ملی سعی شود در جهت حرکت به سمت بهره وری و ارتقاء این حوزه قدم برداریم.

وی تصریح کرد: در اقتصاد مقاومتی ۱٫۳ تولید ملی از طریق بهره وری کافی نیست و باید آن را به ۲٫۳ برسانیم و برای پیشرفت راهی جزء توجه به مقوله بهره وری و تحقق آن نیست./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.