تولید نیمی از گوشت‌ قرمز مصرفی در کشتارگاه‌ها

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

Multimedia_pics_1385_2_cities_163.jpg

معاون سازمان دامپزشکی کشور گفت: نیمی از گوشت‌ قرمز مصرفی در کشور در کشتارگاه‌ها تحت نظارت دامپزشکی استحصال می‌شود و نیمی دیگر در جوامع روستایی و عشایری کشتار می‌شود که ثبت شده نبوده و جنبه خودمصرفی دارد.

محسن مشکات در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره iبه وجود ۳۴۶ کشتارگاه سنتی و صنعتی دام، اظهار نمود: کشتارگاه‌های دام ظرفیت کشتار یک میلیون راس دام را دارند اما کمتر از ظرفیت موجودشان فعالیت می‌کنند.

وی افزود: ۷۵۰ کشتارگاه دام در کشور وجود داشت که با تاسیس ۵۶ کشتارگاه صنعتی تعداد کشتارگاه‌های سنتی iبه ۲۹۰ باب کاهش یافت و درحال حاضر ۳۴۶ کشتارگاه صنعتی و سنتی در کشور فعال است.

به گفته معاون سازمان دامپزشکی کشور براساس برآوردهای کارشناسی وزارت جهاد کشاورزی سالانه حدود ۹۰۰ هزار تن گوشت قرمز تولید می‌شود که طبق اعلام مرکز آمار کشور ۳۹۱ هزار تن از این میزان تولید، در کشتارگاه‌های رسمی کشتار شده است.

طبق اعلام مرکز آمار کشوردر سال قبل ۳۹۱ هزار تن گوشت قرمز از دام‌های ذبح شده در کشتارگاه‌های کشور استحصال شده که ۶۴ درصد از این میزان سهم گوشت گاو و گوساله، ۲۷ درصد سهم گوشت گوسفند و بره، هفت درصد سهم گوشت بز و بزغاله و دو درصد نیز سهم انواع دام‌ها بوده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.