تولید وانت ۴۰۵ به سال آینده موکول شد

۱۲ تیرماه ۱۳،

تولید وانت ۴۰۵ به سال آینده موکول شد

Bookmark and Share

در حالی که ایران خودرو قرار بود در نیمه دوم امسال تولید وانت تازهش را آغاز کند، یکی از مدیران این کارخانه اعلام کرد تولید وانت PU1 به سال آینده موکول شده است. 

این وانت بر روی شاسی ۴۰۵ ساخته می‌شود و قرار است یک موتور ۱۷۰۰ سی‌سی چهار سیلندر داشته باشد که با استاندارد یورو ۴ ساخته شده و در دو نوع بنزینی و پایه گازسوز به بازار عرضه می‌شود. به نقل از ایران خودرو ظرفیت بار این وانت ۶۰۰ تا ۷۰۰ کیلوگرم است و دارای ترمز ABS، کولر و ایربگ است. 

خبر تولید این وانت برای اولین بار اسفند سال قبل انتشار یافت. میرجواد سلیمانی، قائم مقام محصول و کیفیت ایران خودرو پنجم اسفند ماه سال قبل به خبرگزاری‌ ایسنا گفت «طراحی کلی قطعات تازه این محصول انجام شده و سازندگان در حال طراحی تفصیلی قطعات می باشند و به زودی وارد مرحله ساخت می‌شود»

آقای سلیمانی گفت یک دستگاه از این وانت ساخته شده و در حال آزمایش است و «در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز»، در نیمه دوم سال پنج هزار دستگاه وانت PU1 در کارخانه ایران خودرو در تبریز ساخته خواهد شد. 

تولید وانت ۴۰۵ به سال آینده موکول شد

اما آقای سلیمانی در تازه‌ترین مصاحبه خود می‌گوید هنوز همان یک دستگاه از این وانت تولید شده است و وانت ۴۰۵ سال آینده به بازار عرضه می‌شود. معلوم نیست با وضعیت بد مالی ایران خودرو آیا این خودرو سال آینده به مشتریان برسد. 

خلف وعده ایران خودرو در عرضه مدل‌های تازه تازگی ندارد. دو سال پیش و همزمان با رونمایی از مدل «دنا» ایران خودرو اعلام کرد  تولید آزمایشی این مدل از آذر همان سال آغاز می‌شود و از اسفند ماه ۱۳۹۰  این مدل همراه با مدل رانا به تولید انبوه رسیده و به بازار عرضه می‌شود. {+}

برچسب ها : ایران خودرو | وانت PU1 | وانت ۴۰۵ | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۸/۰۶
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. همونه که هست:

    آن وقت که پژو پیکانی و بالعکس تولید شد به کل جهان ثابت شد که بازار آهن قراضه در ایران داغ است مردم بجای نو خریداری میکنند حالا امسال نه ده سال دیگه امسال نشد تراکتور گاری داره بجای باری استفاده کنیم امنیتش از اینا و تاریخ تولیداتشون بهتره

  2. همونه که هست:

    آن وقت که پژو پیکانی و بالعکس تولید شد به کل جهان ثابت شد که بازار آهن قراضه در ایران داغ است مردم بجای نو خریداری میکنند حالا امسال نه ده سال دیگه اامسال نشد تراکتور گاری داره بجای باری استفاده کنیم امنیتش از اینا و تاریخ تولپیداشون بهتره

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.