تولید ورق پراستحکام خودرو در فولاد​مبارکه

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 تولید ورق پراستحکام خودرو در فولاد​مبارکه

تولید ورق پراستحکام خودرو در فولاد​مبارکه

ممتازنیوز: کارشناس طراحی محصول واحد متالورژی و روشهای تولید فولاد مبارکه اصفهان گفت: نخستین بار در کشور ورق پراستحکام مورد نیاز خودروسازان در این شرکت تولید شد.

به گزارش ممتازنیوز، شاهرخ پورمستدام افزود: با بومی سازی و تولید ۲۲۵ تن ورق استحکام بالای مورد نیاز خودروسازان در فولاد مبارکه، گام موفقیت آمیز دیگری در راستای تامین ورقهای مورد نیاز صنعت خودروسازی کشور و جلوگیری از خروج ارز برداشته شد.
وی اضافه کرد: خودروسازان طبق استاندارد جهانی برای ساخت قطعات تقویتی خودرو از فولاد میکروآلیاژی استحکام بالای HE390D استفاده می کنند.
وی تصریح کرد: این نوع ورق تاکنون از خارج کشور وارد می شد، اما با دستیابی به دانش فنی تولید آن از این پس فولاد مبارکه قادر است تا ورق مذکور را در اختیار شرکت های ایران خودرو و سایپا قرار دهد.
روابط عمومی فولاد مبارکه در گزارش دیگری اعلام کرد: با بومی سازی یاتاقان های توربو ژنراتور واحد بخار در نیروگاه این شرکت علاوه بر صرفه جویی شش میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریالی، ساخت این یاتاقان ها از انحصار شرکت های آمریکایی و اروپایی خارج شد.
رییس دفتر برنامه ریزی و کنترل نگهداری و تعمیرات انرژی و سیالات فولاد مبارکه گفت: بومی سازی یاتاقان های توربو ژنراتور واحد بخار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا ساخت این تجهیزات به تخصص خاص و منحصر به فرد نیاز دارد.
ˈمحمود سید معلمی افزود: جلوگیری از خروج ارز به مقدار ۲۲۸ هزار دلار، اشتغالزایی، ایجاد اطمینان در صنایع بزرگ از کیفیت محصولات ایرانی،عدم نیاز به انبارداری در حجم زیاد و جلوگیری از خواب سرمایه و ایجاد خودباوری در صنعتگران داخلی برای ساخت قطعات خاص با فناوری بالا از مزایای این بومی سازی است.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.