تولید ۹ میلیون و ۹۵۵ هزار تن “فولاد خام”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

انجمن جهانی فولاد (WSA) در تازه ترین گزارش ممتاز به نقل از خود تولید فولاد خام ایران را در ۶ ماه قبل سال جاری میلادی، ۹ میلیون و ۹۵۵ هزار تن اعلام کرد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی ممتاز نیوز، ایران در ماه آگوست ۲۰۲۴ با تولید یک میلیون و ۲۹۲ هزارتن فولاد بیش از یک ماه قاره آفریقا (یک میلیون و ۱۸۱ هزار تن) فولاد تولید کرد.

نرخ رشد تولید فولاد خام ایران نیز در آگوست سال ۲۰۲۴ از سایر کشورهای عمده تولید کننده فولاد خام در جهان مانند چین، هند، ژاپن، کره جنوبی، آمریکا، اوکراین، ترکیه، آلمان و ایتالیا بالاتر بوده است.

در همین حال بیشتر کشورهای بزرگ تولید کننده فولاد خام در آگوست سال ۲۰۲۴ میلادی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۲ با کاهش تولید مواجه شدند. کشورهای آلمان با کاهش ۶٫۳ درصدی، آمریکا با کاهش ۲٫۹ درصدی، کره جنوبی با کاهش ۱۳٫۱ درصدی، ژاپن با کاهش ۰٫۶ درصدی و ایتالیا با کاهش ۷٫۵ درصدی در تولید این محصول روبرو شدند.

**رشد ۲٫۳ درصدی تولید فولاد خام جهان

براساس گزارش ممتاز به نقل از انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد خام در ۶۴ کشور جهان در ۸ ماه قبل میلادی با رشد ۲٫۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۲ به یک میلیارد و ۵۰ میلیون و ۷۰۸ هزار تن رسید.

در آگوست سال ۲۰۲۴ نیز تولید فولاد خام جهان به ۱۳۰ میلیون و ۳۵۲ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۵٫۲ درصدی همراه شد.

در ۸ ماهه سال ۲۰۲۴ میلادی قاره آسیا با رشد ۵٫۶ درصدی معادل ۷۰۶ میلیون و ۴۵۲ هزار تن فولاد خام تولید کرد.

در همین مدت تولید اتحادیه اروپا با کاهش ۴٫۹ درصدی به ۱۰۹ میلیون و ۲۹۹ هزار تن رسید. این در حالی است که در همین مدت تولید فولاد خام آمریکای جنوبی نیز با کاهش ۲٫۱ درصدی به ۳۰ میلیون و ۷۰۳ هزار تن رسید.

در همین مدت تولید فولاد خام آمریکای شمالی با کاهش ۵٫۵ درصدی به ۷۸ میلیون و ۵۱۶ هزار تن رسید.

تولید فولاد خام کشورهای CIS نیز در این مدت به ۷۲ میلیون و ۷۳۸ هزار تن رسید که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل میلادی کاهش ۳٫۲ درصدی را نشان می دهد.

سهم قاره آفریقا و خاورمیانه نیز از تولید جهانی فولاد در ۸ ماه قبل سال جاری میلادی به ترتیب ۹ میلیون و ۹۹۱ هزار تن و ۱۵ میلیون و ۱۷۷ هزار تن بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب با کاهش ۲٫۲ درصدی و رشد ۴٫۲ درصدی همراه بوده است.

تولید فولاد خام چین نیز در ماه آگوست ۲۰۲۴ به ۶۶ میلیون و ۲۷۷ هزار تن رسید که رشد ۱۲٫۸ درصدی را نسبت به آگوست ۲۰۱۲ نشان می دهد.

همچنین چین در ۸ ماه سال جاری میلادی ۵۲۱ میلیون و ۸۳۹ هزار تن فولاد خام تولید کرد که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال با رش ۷٫۸ درصدی همراه شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.