تونسی‌ها پاکسازی نهادهای دولتی و قضایی از وابستگان بن علی را خواستار شدند

aljazeera3-8.jpg

هزاران تونسی با برگزاری تظاهراتی مقابل مقر دولت این کشور پاکسازی کامل نهادهای دولتی و قضایی از وجود وابستگان نظامی پیشین را خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، نزدیک به ۱۰ هزار تن از مردم تونس که از مناطق مختلف این کشور در پایتخت گرد هم آمده بودند با برگزاری تظاهرات گسترده‌ای مقابل مقر دولت ادامه و تسریع روند پاکسازی نهادهای دولتی، قضایی و نظامی کشور از وجود افراد وابسته به نظام زین‌العابدین بن علی، رئیس‌جمهور مخلوع این کشور را خواستار شدند.

در این تظاهرات که با دعوت گروه‌های اسلام‌گرای تونس برگزار شد، شرکت کنندگان از حمادی الجبالی، نخست وزیر تونس خواستند تا هر چه سریعتر نهادهای کشور را از وابستگان نظام پیشین پاکسازی کند.

این تظاهرات اگرچه با فراخوان رسمی حزب النهضه حاکم در تونس برگزار نبود اما گروه‌های سازماندهی کننده در واقع از هم‌پیمانان اصلی النهضه هستند و برخی از رهبران و مقام‌های ارشد این حزب نیز در تظاهرات شرکت داشتند اما حزب “کنگره برای جمهوری” که همراه با النهضه دولت ائتلافی تونس را تشکیل داده در این تظاهرات شرکت نکرد.

در تظاهرات تونس، شرکت کنندگان شعارهایی علیه حزب “ندا تونس” به رهبری الباجی قائد السبسی، نخست وزیر سابق سردادند و این حزب را متهم کردند که برخی از هواداران نظام پیشین را در خود جا داده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.