تونل‌های رکوردشکن در دنیا +عکس

۲۴اردیبهشت،

تونل ها راهی سریع و آسان از میان مسیرهای صعب العبور باز می کنند، پس تعجبی ندارد که پیشرفت در طراحی آنها به مهندسین کمک می کند تا عجایبی بیافرینند. در ارتفاعات بالا، و در مسیرهای طولانی، تونل های نفس گیری دیده می شوند که خود به تنهایی یک جاذبه توریستی محسوب می شوند.

مجله اینترنتی برترین ها
 ممتازنیوز: تونل ها راهی سریع و آسان از میان مسیرهای صعب العبور باز می کنند، پس تعجبی ندارد که پیشرفت در طراحی آنها به مهندسین کمک می کند تا عجایبی بیافرینند. در ارتفاعات بالا، و در مسیرهای طولانی، تونل های نفس گیری دیده می شوند که خود به تنهایی یک جاذبه توریستی محسوب می شوند.


۱٫ تونل گوتهارد، سوئیس

این تونل که در سال ۲۰۱۶ تکمیل می گردد، طولانی ترین تونل قطار در دنیا خواهد بود. این تونل ۳۵ مایلی در ارتفاع ۸۰۰۰ پایی پایین تر از سطح دریا کوه های آلپ سوئیس را می شکافد و زمان مسافرت از زوریخ تا میلان را حدود یک ساعت کاهش می دهد. ساخت این تونل بسیار مشقت آور بود و ۸ کشته بجا گذاشت. عموم مردم می توانند از این تونل دیدن کنند.


۲٫ تونل جزیره یربا بوئنا، کالیفرنیا

برای گذشتن از پل خلیج سانفرانسیسکو-اوکلند، رانندگان باید از طریق تونل جزیره یربا بوئنا از این جزیره عبور کنند. این تونل که در سال ۱۹۳۶ تکمیل شد، هنوز هم یکی از بزرگترین تونل های دنیاست و ۷۶ فوت عرض و ۵۸ فوت ارتفاع دارد. برای تسهیل انتقال خودروها بر روی این پل، تونل به دو عرشه که هر کدام ۵ لاین دارند، ساخته شده است.


۳٫تونل لاردال، نروژ

این تونل ۱۵ مایلی طولانی ترین تونل جاده ای در دنیاست. این تونل رشته کوه هایی را می شکافد که بین شهرهای اسلو و برگن واقع شده اند و مسیری سریعتر و امن تر برای رانندگان فراهم می کند، به خصوص در فصل زمستان. برای آنکه رانندگان در مسیر زیرزمینی ۲۰ دقیقه ای هوشیار باشند، معماران ۳ غار و بخش های استراحت در داخل این تونل ساخته اند و نورهای آبی و زرد زنده در آن تعبیه کرده اند.



۴٫ پل معلق بزرگ ایژی، چین

این پل دوطرفه چهار لاینه بلندترین و طولانی ترین پل معلق تونل-به-تونل در دنیاست. این پل که برای تسهیل رفت و آمد ساخته شده است، ۴۰۰۰ فوت طول دارد و بر روی تنگ دره ای به عمق ۱۱۶۴ فوت زده شده است. بزرگراه ژیشو-چادونگ روی آن زده شده که از ۱۸ تونل مختلف می گذرد.



۵٫ تونل کانال

تونل کانال که عموماً به نام کانال شناخته می گردد طولانی ترین تونل زیردریایی در دنیاست. از ۳۱ مایل آن، ۲۳ مایل زیر کانال انگلیسی واقع شده است. این تونل مسافرین و بارها را در عرض ۳۰ دقیقه از فولکستون، کنت، در انگلستان به کوکل، پادوکله در فرانسه، می رساند. به علاوه، قطارهای لوشاتل و یورواستار که از این تونل رفت و آمد می کنند در ۳۶۵ روز سال دایرند.


۶٫ تونل سیکان، ژاپن

تا وقتی که تونل گوتهارد در سال ۲۰۱۶ تکمیل شود، تونل سیکان عنوان طولانی ترین تونل قطار کاربردی را در دنیا از آن خود دارد. این تونل که در سال ۱۹۸۸ تکمیل شد، ۳۳٫۵ فوت پایینتر از سطح دریاست و یکی از عمیق ترین تونل های قطار در دنیا محسوب می گردد. قبل از ساخت این تونل، کشتی های مسافربری مسافرین را از تنگه عبور می دادند، ولی وقتی گردبادی سبب غرق شدن ۵ کشتی و کشته شدن بیش از ۱۰۰۰ نفر شد، ژاپن این تدبیر را برای حمل و نقل آنها برگزید.


۷٫ تونل کوهستانی فنگو، چین

تونل کوهستانی فنگو بلندترین تونل قطار در دنیاست که تا ارتفاع ۱۶۰۹۳ پایی می رسد. این تونل بخشی از جاده خوش منظره گلمود به لهاسا را محصور می کند. قطاری که از این تونل قطار می گذرد “موشکی به بام دنیا” نام گرفته است زیرا ۸۰ درصد از مسیر آن در ارتفاع بالاتر از ۱۳۰۰۰ پایی قرار دارد. برای جبران کمبود اکسیژن در چنین ارتفاعی، قطار مجهز به دو منبع اکسیژن و محفظه های اکسیژن شخصی است.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.