توکلی در گفتگو با آریا: آخرین مهلت ثبت نام در آزمون فنی حرفه‌ای تا دوشنبه

دانشجویان اخراجی مجاز به شرکت در آزمون نیستند

خبرگزاری آریا- مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از آخرین مهلت ثبت نام در آزمون فنی حرفه‌ای تا ۲۵ اردیبهشت ماه خبر داد.
حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار علمی آموزشی آریا ضمن اعلام این خبر،شرایط ثبت‌نام در آزمون فنی حرفه‌ای پذیرفته‌شدگانی که تا پایان شهریور ۹۱ موفق به دریافت گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه نشوند را نیز بیان کرد.
توکلی ادامه داد: ثبت‌نام آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیردولتی ـ غیرانتفاعی از طریق سایت سازمان سنجش  آموزش کشور تا روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ادامه دارد و داوطلبان باید تا روز دوشنبه با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

گواهینامه ‌ پایان‌ تحصیلات‌ متوسطه‌ نظام‌ جدید در یکی‌ از شاخه‌های‌ فنی ‌و حرفه‌ای ‌و کاردانش الزامی است

به گفته وی داوطلبانی می‌توانند در این آزمون ثبت‌نام کنند که گواهینامه‌ پایان‌ تحصیلات‌ دوره متوسطه‌ نظام‌ جدید در یکی‌ از رشته‌های شاخه‌های‌ فنی ‌و حرفه‌ای ‌و کاردانش داشته باشند و در رشته‌های مذکور تا پایان شهریورماه ۹۱ فارغ‌التحصیل شوند.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: داوطلبانی که تا شهریورماه ۹۱ فارغ‌التحصیل نشوند در صورتی که کد رشته قبولی پذیرفته شده در نیمسال اول باشد، قبولی آنها ملغی و اجازه ثبت‌نام ندارند، اما اگر کد رشته قبولی پذیرفته شده در نیمسال دوم باشد و تا پایان دی ماه سال موفق به دریافت گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه در رشته مورد نظر شوند، اجازه ثبت‌نام در نیمسال دوم را دارند، در غیر اینصورت قبولی آنها نیز ملغی است.

برگزاری آزمون سوم شهریور ماه

وی زمان برگزاری آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید آموزشکده‌های فنی‌ و حرفه‌ای را سوم شهریورماه سال جاری اعلام کرد.

دانشجویان اخراجی مجاز به شرکت در آزمون نیستند

توکلی با تاکید بر اینکه دانشجویانی که در سن مشمولیت بیش از یک بار از تحصیل انصراف داده باشند، مجاز به شرکت در آزمون نیستند، خاطرنشان کرد: دانشجویان اخراجی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مجاز به ثبت‌نام و شرکت در آزمون نیستند.
وی در پایان با اشاره به سقف سنوات تحصیل در مقطع کاردانی، گفت: سربازان شاغل به خدمت جهت تحصیل در مقطع کاردانی از خدمت ترخیص نخواهند شد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.