تیم هایی که نشانه‌های المپیکی دارند/ از لاتزیو تا ….

نام تیمهایی که ریشه المپیکی دارند و نمادی از المپیک باستان یونان در آنها دیده می شود، منتشر شد که استقلال هم ردیف تیم هایی چون لاتزیو و المپیک لیون فرانسه قرار گرفت.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران،
 
۱-لاتزیو ایتالیا که رنگ آبی آسمانی و سفید آن از بازیهای باستانی المپیک در یونان گرفته شد و علامت های لوگو بیانکوچلستی ها مرتبط با پرچم کشور یونان است.
 
رنگ ها، نشان ها و لقب ها رنگ های سفید آبی آسمانی لاتسیو از نشان ملی یونان الهام گرفته شده است، ناشی از این حقیقت که لاتسیو یک باشگاه ورزشی مخلوط است که در به رسمیت شناختن بازی های المپیک باستانی و اینکه سنت ورزش کردن در اروپا به یونان پیوند یافته است، ایجاد شده است.
 
همچنین لوئیجی بیگارلی موسس این باشگاه در ۹ ژانویه ۱۹۰۰ به این دلیل در لوگوی فیروزه ای پوشان رمی به این دلیل از عقاب استفاده کرده که به زئوس (خدای آسمان و رعد و برق در اساطیر یونان) اشاره می کند.
 
همچنین؛ نام باشگاه لاتزیو در ابتدا تا سال ۱۹۰۲ دو و میدانی کاران بود و از سال ۱۹۰۲ بازیکنان حرفه ای فوتبال را به خدمت گرفت.
 
۲- المپیاکوس یونان نیز ریشه ای تاریخی از ورزشهای المپیکی دارد که در تاریخ ۱۰ مارس ۱۹۲۵ تاسیس شده است.
 
۳- المپیک مارسی که به مانند لاتزیو از رنگ آبی بهره می برد، در سال ۱۸۹۹ تاسیس شده است.
 
۴- المپیک لیون نیز در تاریخ ۱۸۹۹ تاسیس شده است.
 
۵- در لوگوی باشگاه فرهنگی_ ورزشی استقلال تهران نیز از حلقه های المپیکی و ورزش های مختلف بکار برده شد و از ابتدا در ۶۶ سال پیش به جز فوتبال از رشته های دیگر بهره می بردند.
 
لازم به ذکر است که ابتدا نام استقلال دوچرخه سواران بود.
 
گزارش از علی جواهرچی/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.