تکامل ماهی ها توسط یک فسیل کشف شد

این فسیل با جمجمه عجیب و غریب خود و محل قرار گیری چشم ها تکامل ماهی ها را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ این فسیل صاف بوده اما هنوز هم چشم خود را در همان سمت از جمجمه فسیلی عجیب و غریب در بردارد، سال پیش در میان سنگ های رسوبی شمال ایتالیا در نزدیکی ورونا پیدا شد که در موزه وین حفظ شده است.

با این حال تاریخ آن بازسازی شده و در حال حاضر تنها یک گام مهم در تکامل ماهی ها را نشان می دهد.

این فسیل کشف شده متعلق به گونه heteronectes است که ۵۰ میلیون سال قبل یکی از نمونه های ماهی موسوم به پهن ماهی بود و نشان می دهد که اعضای این گروه مهاجرت کرده بودند.

جمجمه این فسیل، شکل مسطح را نشان می دهد. پیشرفت در بین ماهی ها و فاصله آنها در دو طرف سر در ماهی پهن یعنی ماهی مثل هالیبوت، ماهی پهن خوراکی، همواره پازل تکامل را کامل می کند.

این اکتشاف مانند پیدا کردن گنج همواره با عناصر جدید منجر به غنی سازی تاریخ طبیعی می شود.

محققان می افزایند این ماهی شاهد خوبی برای برخی فرآیند های تکاملی در حال پیشرفت هستند که گاهی اوقات سریعتر از آنچه شما فکر می کنید اتفاق می افتند.

فسیل bolca محل منحصر به فرد در شکل اولیه صخره مرجانی که تقریبا موازی ساحل هستند را بوجود می آورد.

امروزه با بررسی صخره های مرجانی دریای سرخ، با برگشت به  ۵۰ میلیون سال پیش، مکانی است با دریاهای گرمسیری که در تمام جهات با بسیاری از گونه های ارائه شده تحت مطالعه قرار گرفته است. نوعی کوسه ماهی، پروانه ماهی، که در یک وضعیت تقریبأ گرمسیری وجود دارد، در برخی موارد این یافته ها از جمله رسوبات تبدیل به سنگ می شوند یعنی زمانیکه کف دریا آثار ضعف رنگی ماهی در آن وجود دارد.

محققان با استفاده از این اطلاعات می توانند فسیل ها را به طور مشخص تر تجزیه و تحلیل کنند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.