تکانه‌های کرونایی حضور شهروندان تهرانی در خیابان‌ها را ۲ هفته دیگر می‌بینیم

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران ضمن هشدار نسبت به حضور شهروندان تهرانی در سطح شهر، گفت: بسیاری از تکانه های حضور جمعیت فعلی در شهر را اکنون نمی بینیم، بلکه یک هفته تا دو هفته دیگر آثارش را می بینیم.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا زالی درباره وضعیت کرونا در تهران، گفت: واقعا در یک شرایطی که با یک اپیدمی فزاینده و رو به تزاید در شهر تهران مواجهیم، بزرگترین خطری راهبردی که ممکن است اتفاق بیفتد، این است که بخواهیم راهکارها بازدارنده حضور در شهر را به هر دلیل غیرموجهی مورد بی توجهی قرار داده و ترددها را افزایش دهیم.
وی افزود: این اقدام میتواند منجر به آسیب بزرگی در کنترل بیماری کرونا شود که یک از پیچیدگی های خاص خود را دارد. در شهر تهران به طور اخص مقابله با این ویروس از سختی خاصی برخوردار است و رفتار این ویروس کلان شهر ها غامض تر و پیچیده تر است.

زالی ادامه داد: امروز خداروشکر در ۲۴ ساعت گذشته این توفیق را داشتیم که ۸۰۰ نفر از بیماران ما از بیمارستان ترخیص شدند که غالبا حال مساعدی داشتند، اما از طرفی یک موج نگرانی هم داریم و در ۲۴ ساعت گذشته که ۵۰۰ بیمار جدید در بخش های عادی مان در مجموعه شهر تهران بستری کردیم. البته بخشی از افراد هم مراجعه سرپایی داشتند و نیازی به بستری نداشتند. بنابراین مجموع مراجعین در تهران عدد قابل توجهی میشود.

زالی همچنین گفت: بنابراین باید با این مساله به صورت جدی تر برخورد شود. روزهای سخت ما می تواند  با پیچیدگی های سختی که این ویروس در محیط های اجتماعی دارد و با افزایش رو به تزاید یک خطای راهبردی در سطح شهر تهران منجر به پیچیدگی خاصی شود. باید توجه کرد بسیاری از تکانه های حضور جمعیت فعلی در شهر را اکنون نمی بینیم، بلکه یک هفته تا دو هفته دیگر آثارش را می بینیم. امیدوارم به این موضوع توجه خاصی شود. باید بدانیم که چیزی از خطرناک بودن این ویروس کاسته نشده است که بخواهیم با تسامح با آن برخورد کنیم.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.