تکذیب ادعای دخالت ایران در یمن و انفجار اتوبوس حامل یهودیان در بلغارستان

رامین مهمان پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تصریح کرد که مقامات یمنی بهتر است به جای ایراد اتهام به دیگر کشورها به مطالبات مشروع مردم پاسخ داده و برای ساختن یمنی آباد، مستقل و با ثبات اهتمام ورزند.

اوافزود: جمهوری اسلامی ایران ضمن احترام به حق حاکمیت یمن همواره در کنار این کشور بوده و از هیچ کمکی برای برقراری آرامش، توسعه و آبادانی آن دریغ نمی کند.
مهمان پرست هم چنین ادعاها و اتهامات مقامات رژیم صهیونیستی در انتساب انفجار اتوبوس حامل یهودیان در بلغارستان به جمهوری اسلامی ایران را به شدت رد کرد.
سخنگوی وزارت امورخارجه اظهار کرد: رژیم صهیونیستی به عنوان سردمدار تروریسم دولتی و سازمان یافته که دستانی آلوده به خون انسان های بی گناه در لبنان، فلسطین و سایر کشورها دارد و نقش مستقیمی نیز در ترور دانشمندان هسته یی کشورمان ایفا کرده است، برای فرار از توجه جهانیان بر ماهیت تروریستی این رژیم نامشروع، به طرح اتهامات واهی علیه دیگر کشورها می پردازد.
وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی حتی حاضر است با به خطر انداختن جان افرادی در درون سرزمین اشغالی یا بیرو ن از آن، سناریوهای سیاسی خود را پیگیری کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران خود بزرگ ترین قربانی تروریسم بوده و به خطر انداختن جان انسان های بی گناه را رویکردی نادرست می داند.

/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.