تکذیب شایعه جدید العربیه و الجزیره/ تلفات سنگین افراد مسلح در شمال حلب

تلویزیون الدنیا هم گزارش داد نیروهای مسلح سوریه به تعقیب افراد مسلح در منطقه حیان شمال حلب ادامه می دهد وشماری از آنها از جمله دو فرد مسلح غیر سوری را به قتل رساندند.

شهروندان سوری در گفتگو با تلویزیون سوریه پس از پاکسازی مناطقی که شاهد تحرکات خطرناک گروههای مسلح بود، تاکید کردند افراد مسلح به کشتار وغارت و ارعاب مردم دست می زدند.

خبر دیگر شهر الحسکه شاهد آرامش است، و مردم زندگی عادی خود را می گذرانند، طی برهه اخیر و در نتیجه ثبات اوضاع امنیتی در استان، بسیاری از خانواده ها از دست افراد مسلح به این استان پناه آورده بودند، اما پیش از این، مناطق جنوبی استان الحسکه، شاهد نوعی از هم گسیختگی امنیتی بود و تروریستها هر از چند گاهی به مراکز پلیس و پاسگاههای مرزی حمله می کردند که در نتیجه این اوضاع، نیروهای ارتش سوریه در منطقه مستقر شدند تا حملات گروههای مسلح را متوقف و امنیت و ثبات را به منطقه بازگرداند.

در مجموع استان الحسکه شاهد نوعی ثبات امنیتی است و هیچ موردی از تظاهرات در شهر الرقه مشاهده نمی شود، البته تظاهرات محدودی در مسجد الحمزه در شهر الطبقه مشاهده شده است.

واکنش به شایعه پردازی العربیه و الجزیره ؛ اوضاع دمشق عادی است

در حالی که شبکه های الجزیره و العربیه و رسانه های همسو در ادامه پخش شایعات و خبرهای ساختگی مدعی گلوله باران برخی مناطق دمشق از سوی بالگردهای ارتش شده بودند، تلویزیون رسمی سوریه تاکید کرد آنچه رسانه های ضد سوری درباره حمله بالگردهای ارتش سوریه به برخی مناطق در دمشق منتشر می کنند، بی پایه و اساس است.

تلویزیون سوریه به نقل از یک منبع رسمی افزود : اوضاع دمشق عادی است و زندگی  عادی جریان دارد و تنها مسئله ای که وجود دارد ادامه تعقیب بازمانده های گروههای تروریستی با همکاری مردم در برخی خیابانهاست.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.