تکذیب قاچاق سلاح از عراق به سوریه

یکی از نمایندگان پارلمان عراق از آمریکا خواست ادعای خود مبنی بر انتقال سلاح از ایران به سوریه از طریق عراق را با ارائه مدرک ثابت کند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم ،عبدالکریم العنزی ادعای آمریکا مبنی بر قاچاق سلاح از ایران به سوریه از طریق عراق را سیاسی و با هدف سرپوش گذاشتن بر فیلم توهین آمیز به ساحت مقدس حضرت محمد (ص) توصیف کرد.

العنزی افزود : آمریکا قصد دارد با ایجاد بحرانی جدید، ذهن ملت عراق را از فیلم توهین آمیز منحرف کند.

وی تاکید کرد: در صورتی که آمریکا بتواند با ارائه مستندات ، مشارکت عراق در قاچاق سلاح و تروریست به سوریه را ثابت کند، دولت عراق تحت پیگرد قرار خواهد گرفت.

العنزی خاطرنشان کرد: این اتهام آمریکا علیه عراق در چارچوب فضای انتخاباتی حاکم بر حزب دموکرات که اوباما نامزد آن است صورت می گیرد.

وی جنجال آفرینی دولت آمریکا درباره قاچاق سلاح به سوریه از طریق عراق را با اختلاف میان دو حزب جمهوری و دموکرات در آمریکا مرتبط دانست.

العنزی، بازدید اخیر دو هیئت آمریکایی و انگلیسی از عراق را نشانۀ همکاری کامل عراق برای ممانعت از عبور هرگونه هواپیمای حامل سلاح از آسمان این کشور به سمت سوریه دانست و گفت: نمونه بارز این امر، جلوگیری از عبور هواپیمای کره شمالی است زیرا عراق می خواهد در مسئله سوریه بی طرف باشد.

العنزی، عربستان و قطر را در ارائه چهره مخدوش از عراق متهم دانست، در حالی که این دو کشور، خودشان در حمایت مالی و تسلیحاتی از  تروریست ها و اعزام آنان به سوریه نقش دارند.

وی همچنین تاکید کرد: عراق مایل نیست در امور داخلی سایر کشورها به ویژه سوریه دخالت کند زیرا هرگونه بحران در سوریه تاثیر منفی بر اوضاع عراق خواهد داشت.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.