تکذیب محرمانه بودن اسناد ضبط شده توسط ترامپ

رئیس جمهوری سابق آمریکا پس از انتشار گزارش هایی مبنی بر کشف و ضبط اسناد سری و طبقه بندی شده در اقامتگاهش در فلوریدا اعلام کرد که این اسناد سری نبوده است.

تکذیب محرمانه بودن اسناد ضبط شده توسط ترامپ

به گزارش ممتاز نیوز، دفتر دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا در بیانیه ای مدعی شد که وی از اختیارات  دوران ریاست جمهوری خود برای خارج کردن این اسناد از حالت سری و طبقه بندی شده استفاده کرده است.

در این بیانیه آمده است: ترامپ دستور قاطع داده بود تا اسنادی را که از دفتر کاخ سفید به خانه او منتقل شده بودند، از حالت طبقه بندی خارج شوند.

در ادامه این بیانیه آمده است: اختیار طبقه‌بندی  اسناد و خارج کردن آنها از حالت سری  صرفاً با در اختیار رییس جمهور  آمریکا است. این ایده که برای خارج کردن اسناد از حالت سری به تایید برخی از کارمندان نیاز است، پوچ است.

به گزارش روز جمعه به وقت محلی روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال، اف‌بی‌آی در حمله روز دوشنبه خود به اقامتگاه مارئه لاگو دونالد ترامپ در فلوریدا حدود ۲۰ جعبه اسناد  از جمله ۱۱ مجموعه اسناد سری  را کشف و ضبط کرده است.

بر اساس گزارش این رسانه آمریکایی، پلیس فدرال آمریکا( اف بی آی) تقریباً ۲۰ جعبه اسناد از جمله مجموعه ای از تصاویر، یک یادداشت دست نویس که موضوع آن مشخص نیست، دستور اجرایی ترامپ برای بخشش راجر استون و اطلاعاتی درباره امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه را کشف و ضبط کرده است.

بر اساس این گزارش، اف بی آی همچنین سه مجموعه اسناد محرمانه، سه مجموعه از اسناد سری  و چهار مجموعه از اسناد فوق سری کشف و ضبط کرده است.

پایگاه خبری پولیتیکو نیز اعلام کرد : اف بی آی در حال تحقیق علیه ترامپ به خاطر حذف و نابودی اسناد، ایجاد ممانعت در مقابل تحقیقات و نقض قانون جاسوسی است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.