تکرار داستان حضور حیوانات در خیابان‌های شهر/۶ قلاده شیر و خرس در مشهد

۶ قلاده شیر و خرس رها شده در مشهد متعلق به باغ‌وحش است که مسئولان باغ وحش مشهد حیوانات را برای فلیمبرداری و عکاسی به سفارش یکی از خبرگزاری‌ها به سطح شهر برده است.
صبح امروز ۴ قلاده توله شیر و ۲ قلاده توله خرس در خیابان هنرستان مشهد مشاهده و توسط آتش نشانی صید شدند. این حیوانات که در خیابان رها شده بودند توسط آتش نشانی صید و تحویل اداره حفاظت محیط زیست و از آنجا هم تحویل باغ وحش مشهد شده‌اند که مسئولان این باغ وحش آنان را متعلق به خود می‎دانند اما اداره حفاظت محیط زیست موضوع را در دست بررسی دارد تا صحت این امر مشخص شود.

رضایی مدیر حوزه یک آتش نشانی مشهد در خصوص این اتفاق گفت: ساعت ۶ صبح به آتش نشانی اعلام شد که ۲ قلاده توله خرس در خیابان هنرستان مشهد رها شده‎اند که بلافاصله تیم امداد و نجات آتش نشانی مشهد با امکانات کامل به محل اعزام و این حیوانات را صید کردند که بنا بر اعلام اداره محیط زیست از نژادی مرغوب و خارجی هستند.

وی افزود: ۴۰ دقیقه پس از این اتفاق دوباره به آتش نشانی اطلاع داده شد که ۳ قلاده توله شیر نیز در همین خیابان حضور دارند که بار دیگر ماموران آتش نشانی اعزام و این حیوانات را نیز صید کردند اما یکبار دیگر نیم ساعت بعد، از تردد یک توله شیر دیگر در همین محل خبر دادند که این حیوان نیز صید شد. وی خاطرنشان کرد: بدین ترتیب ۴ قلاده توله شیر و دو قلاده توله خرس که کاملا سالم هستند صید و تحویل اداره حفاظت محیط زیست مشهد شدند.

رضایی در خصوص علت رهایی این حیوانات در خیابان تصریح کرد: این موضوع هم برای ما جای سوال دارد و اطلاع دقیقی از علت رهایی آنها نداریم اما این احتمال وجود دارد که این حیوانات به صورت قاچاق وارد شهر شده‎اند و صاحبان آن‎ها نتوانسته‎اند آنها را نگهداری کرده و رها شده یا فرار کرده‎اند.

 

احتمال قاچاق ضعیف است اما موضوع را بررسی می‎کنیم

اما محمد اسدی پور، مسئولان اداره حفاظت محیط زیست استان خراسان‌رضوی احتمال قاچاق بودن این حیوانات را ضعیف می‏دانند و معتقدند که به احتمال فراوان متعلق به باغ وحش وکیل‌آباد مشهد باشند.

مسئول یگان حفاظت سازمان محیط زیست استان خراسان رضوی در خصوص این حیوانات تصریح کرد: بحث قاچاق مطرح نیست، این حیوانات تحویل باغ وحش وکیل آباد مشهد شده‎اند و مسئولان این مکان آنها را متعلق به خود می‎دانند اما این موضوع در دست بررسی است.

 

 حیوانات برای عکاسی به داخل شهر آورده شدند

وی در خصوص علت رهایی این حیوانات در خیابان گفت: مسئولان باغ وحش وکیل آباد مدعی‎اند که برای کار فیلم‎برداری این حیوانات را به این منطقه از شهر برده‎اند که درب قفس آنها باز شده و فرار کرده‎اند. وی افزود: اگر این ادعا صحت داشته باشد این کار مسئولان باغ وحش نیز تخلف است و آنها برای تحویل این حیوانات جهت فیلمبرداری و آوردن آنها به درون شهر باید مجوز می‎گرفتند.

محسن طیرانی مسئول فنی باغ وحش وکیل‌آباد مشهد نیز صحبت‎های مسئول یگان حفاظت محیط زیست استان را تایید و در خصوص این حادثه می‎گوید: امروز برای کار عکاسی با یکی از خبرگزاری‎های استان قرار داریم به همین دلیل آنها را به خانه‎ای که قرار است در آن این کار انجام شود بردیم اما با شیطنت توله خرس‎ها درب قفس باز شده و فرار کردند. وی افزود: این حیوانات متعلق به باغ وحش وکیل‌آباد هستند و خیلی کوچک بوده و هیچ خطری برای انسان‎ها ندارند. وی خاطرنشان کرد: این حیوانات در باغ وحش مشهد شبانه‌روزی تحت مراقبت هستند و با انجام ملاحظات لازم جهت کار عکاسی به خانه مورد نظر در بلوار هنرستان مشهد برده شده بودند.

گفتنی است مسئولان خبرگزاری مورد اشاره نیز ادعای مسئول فنی باغ وحش وکیل‌آ‌باد را تایید کردند.

۴۵۲۸۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.