تکلیف قیمت گازوئیل مشخص شد

۱۷م آذر ،

تکلیف قیمت گازوئیل مشخص شد

افزایش ۵۰۰ تومانی نرخ سوخت هواپیما

نماینده تام‌الاختیار وزیر راه و شهرسازی در ستاد هدفمند‌سازی یارانه‌ها از ثابت بودن نرخ سوخت حمل‌ونقل جاده‌ای و گازوئیل خبر داد و گفت: تمام بدهی ایرلاین‌ها به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تا ابتدای آذرماه با نرخ ۲۰۰ تومان محاسبه می‌شود.

  به نقل از ایسنا، شهریار افندی‌زاده – معاون وزیر راه و شهرسازی دربارهٔ‌ی افزایش نرخ سوخت در بخش‌های مختلف حمل‌ونقل کشور گفت: متناسب با قانون مجلس شورای اسلامی و دولت، فعلا برنامه‌ای برای افزایش سوخت در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای و گازوئیل نداریم.
افند‌ی‌زاده با یاد‌آوری تنظیم سناریو‌ها و گزینه‌های مختلف برای افزایش نرخ سوخت حمل‌ونقل جاده‌ای و گازوئیل که از سوی وزارت راه در اختیار ستاد هدفمند‌سازی یارانه‌ها قرار گرفته است، ادامه داد: هر وقت دولت و مجلس صلاح بدانند یکی از گزینه‌هایی که از سوی این وزاتخانه ارائه شده اجرا می‌شود.
وی به افزایش نرخ سوخت هواپیما اشاره کرد و گفت: افزایش نرخ سوخت هواپیما با توجه به نوسانات نرخ ارز و مشکلاتی که در پی آن برای صنعت هواپیمایی و ایرلاین‌ها رخ داد تعیین و اعمال شد.
نماینده تام‌الاختیار وزیر راه و شهرسازی در ستاد هدفمند‌سازی یارانه‌ها در پاسخ به اینکه با توجه به اختلاف ۲۰۰ تومانی نرخ سوخت که از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و ایرلاین‌ها اعلام می‌شود، نرخ سوخت هواپیما چه قدر افزایش یافته است؟ گفت: نرخ سوخت هواپیما در پروازهای داخلی پس از ابلاغیه سازمان هواپیمایی کشور و از ابتدای آذرماه جاری ۵۰۰ تومان نسبت به قبل افزایش پیدا کرد.
افندی‌زاده با بیان این‌که نرخ سوخت هواپیما پس از اجرای فاز اول هدفمند‌سازی یارانه‌ها ۴۰۰ تومان مصوب شد اما با تلاش‌های وزیر راه و شهرسازی برای کمک به ایرلاین‌ها، مبنای محاسبات ۲۰۰ تومان قرار گرفت گفت: از این پس نرخ سوخت پرواز‌های داخلی ۷۰۰ تومان محاسبه خواهد شد.
**بدهی ایرلاین‌ها تا پایان آبان ۲۰۰ تومان محاسبه می‌شود
معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: با تلاش شخص وزیر راه و شهرسازی و تایید رییس جمهوری مقرر شد تا بدهی شرکت‌های هواپیمایی از ابتدای اجرای فاز اول هدفمند‌سازی یارانه‌ها در سال ۸۹ تا پایان آبان‌ماه ۹۱ براساس لیتری ۲۰۰ تومان به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی پرداخت شود.
وی تاکید کرد: از ابتدای آذرماه نرخ سوخت ۷۰۰ تومان است که مورد تایید شرکت‌های هواپیمایی و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بوده و دیگر اختلاف نظری وجود ندارد.
**نرخ سوخت هواپیما معادل سوخت آزاد خودرو است
به گفته‌ نماینده تام‌الاختیار وزیر راه و شهرسازی در ستاد هدفمند‌سازی یارانه‌ها، قیمت هر لیتر سوخت هواپیما در پرواز‌های داخلی در حال حاضر معادل یک لیتر قیمت بنزین اتومبیل‌ها به صورت آزاد است و این آخرین مصوبه‌ ستاد هدفمند‌سازی یارانه‌ها در زمینه‌ نرخ سوخت است.

جمعه ۱۷ آذر   ۲۰:۱۰

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.